Byznys hrátky: Evropa ještě nedospěla

Nové DSi: ohlasy se různí * TakeTwo zůstane nezávislé * Microsoft: Chápeme, proč jsou evropští hráči loajální k Sony
Kapitoly článku

Evropa ještě nedospěla, věří EA

Že herní trh v Evropě ještě nedospěl? V dobrém slova smyslu. Myslí si to alespoň víceprezident pro publishing v Evropě, Dr. Jens Uwe Intat, podle kterého mají trhy na starém kontinentu stále kam růst. Intat přitom věří, že region bude dále růst minimálně do doby, dokud objemem prostředků nepřekoná Severní Ameriku – a to vše zejména díky trhům jako je ten ruský, kde se velkým hráčům doposud nedaří oslovit zákazníky a trh konzolových her stále čeká na rozkvět. Za další země, kde ještě zájem o hry nedostál očekávání, můžeme považovat také naše západní sousedy z Německa – a zcela jistě také Českou republiku.

"Pokud se podíváte na země jako Německo, s 80 miliony lidmi oproti 60 ve Velké Británii, je zdejší trh stále velmi malý – což znamená, že má kam růst. A pak jsou tu trhy, které jsou směšně malé, jako Rusko, kde se kolem her ročně protočí pouze 250 milionů dolarů. Když vezmete v potaz velikost populace a rychlost ekonomického růstu, je zde velký potenciál pro další rozvoj," vysvětluje Intat. Že si je EA vědoma atraktivity zemí bývalého Sovětského svazu, potvrzuje také jejich rozhodnutí vyjít vstříc zdejším požadavkům nejen častější lokalizací her, ale také vytvářením balíčků zajímavých titulů za finančně velmi přijatelných podmínek.

Zdroj: GI.biz

TakeTwo zůstane nezávislé

Tajenka rozluštěna. Anglický vydavatel TakeTwo ohlásil po dlouhém jednání s EA a dalšími zájemci o převzetí společnosti, že si zachová nezávislost. Toto rozhodnutí je výsledkem vnitřní analýzy poté, co jednání s EA před několika dny definitivně krachla. Podle oficiálního vyjádření se představenstvo společnosti k tomuto kroku odhodlalo ve snaze maximalizovat hodnotu svých podílů, jež neodrážela ani poměrně štědrá nabídka již zmiňovaných Electronic Arts. Vyhlídky do budoucnosti jsou prý růžové, firma bez dluhů a v silné finanční situaci – přejme jí proto hodně štěstí.

Zdroj: GI.biz

Nové DSi: ohlasy se různí

Minulý týden jsme na adresu nového DS spekulovali, dnes můžeme vedle oficiálních informací přidat i první hrstku ohlasů. Vězte tedy, že nová verze populárního handheldu bude pojmenována DSi, přičemž na japonský trh dorazí již 1. listopadu, kdy ji bude možné zakoupit za zhruba 180 dolarů (přibližně 3 tisíce korun). Odměnou se vám pak stane přístroj s o 17 % zvětšenými displeji, které tak nově dosáhnou velikosti 3 a čtrvt palce. Mimo to bude DSi vybaveno rovněž dvěma fotoaparáty, jeden vně (3Mpx) a jeden uvnitř (0,3Mpx), s nimiž budete moci pořizovat fotografie a následně je ukládat na SD kartu, jež si zde rovněž odbude svou premiéru. Pořízené fotky pak bude možné prohlížet skrze Wii na vaší televizi.

Zmíněná SD karta však stejně dobře poslouží i na hry, které si budete moci stahovat skrze DSiWare a zabudovaný prohlížeč a uchovávat na horší časy. Jak už je zvykem za téměř veškerý stažený obsah budete muset platit, a to buď 200, 500 a nebo 800 Nintendo bodů (cca 50,- Kč / 130,- Kč / 210,- Kč). I zde se však najde několikero kousků, které budou zájemcům zpřístupněny zcela zdarma. A pokud byste chtěli přeci jen některý placený titul, Nintendo slíbilo, že všichni budoucí majitelé DSi dostanou do začátku 1000 bodů, které bude možné využít až do března roku 2010 (není ovšem jisté, zda-li se jedná o nabídku pouze pro Japonsko, či bude stejný systém fungovat i v Evropě).

Není to revoluce v pravém slova smyslu a je pouze dobře, že nám Nintendo novinku nenaservírovalo jako nástupce rekordního handheldu, ale pouze vylepšenou verzi. Názory mezi vývojáři na proklamované změny a jejich přínos se ale liší. Malá studia formátu Doublesix Games považují za velkou výhodu možnost stahování her, což značně usnadní život nejen hráčům, ale především tvůrcům. Digitální distribuci her ale stejnou mírou kritizoval ředitel studia Team 17, Martyn Brown. Ten upozorňuje na vysokou míru pirátství u původního DS a obává se, že SD karty v kombinaci se stahováním her mohou znamenat, že "Nintendo ponechalo pirátům dveře ještě více otevřené než v minulosti". Brown je také skeptický v otázce oslovení nových hráčů, když podle něj většinu nabízených funkcí nabízí již jiné multimediální přístroje, který má každý z nás doma. No, něco na tom bude.

Zdroj: GI.biz

Microsoft: Chápeme loajalitu hráčů k Sony

V krátké době po ohlášení rekordních prodejů ve Velké Británii a dalších zemích Evropy, k nimž výrazně dopomohlo snížení ceny konzole Xbox 360, oznámil Microsoft svůj plán pokračovat v dobývání evropského trhu specifickým obsahem a službami. Šéf Microsoft Game Studios Phil Spencer v tomto smyslu podotýká, že chápe viditelnou loajalitu evropských hráčů k Sony a konzoli PlayStation – když podle něj je nezbytné, aby Microsoft maximálně uzpůsobil nabídku her požadavkům jednotlivých trhů. "Nejde přitom jen o Evropu. Dále rozlišovat a rozdělovat hry mezi jednotlivé země na kontinentu, k čemuž nyní míříme, je vlastně to, co dělala Sony v případě SingStaru," vysvětluje. "Musíme se ujistit, že když hra jako Lips vyjde ven, ušijeme ji na míru pro každý trh – takže pokud jste ve Španělsku a chcete slyšet něco z místní popmusic, bude to možné." Spencer zároveň přiznal, že Evropa je pro MGS důležitá také z hlediska vývoje – když 40 % her Microsoft Game Studios vzniká právě zde.

Zdroj: GI.biz

Témata článku: , , , , , , , , , ,