Byznys hrátky: Hry zdarma s reklamou Coca Coly či Pepsi?

Motivem pro spojení Activisionu a Vivendi byl World of Warcraft * Obliba her v Evropě roste * Zákazníci nechtějí singleplayerové hry, tvrdí Phil Harrison

In-game reklama není efektivní, říká šéf Wild Tangent

Zakladatel vývojářského týmu Wild Tangent a jeho současný předseda představenstva Alex St John vyjádřil skepsi nad oblastí in-game reklamy, jíž naopak mnozí odborníci prorokují světlou budoucnost. Podle něj tento druh propagace neprokázal svou účinnost, třebaže je společnostmi mimo branži stále více vyhledáván. "Reklama přímo ve hrách - na níž má Wild Tangent něco jako patent, protože jsme ji do našich her zavedli velmi brzy, ve velkém množství a dokonce ji přímo prodávali – není ani zdaleka efektivní." V tomto kontextu St John připomíná zejména problematický způsob měření efektivity této reklamy i její rušivý efekt pro hráče.

St John také přiznává, že zatímco v minulosti byl velkým propagátorem a obhájcem in-game reklamy, dnes má za to, že hry jeho firmy nabízejí lepší a zároveň jednoduší systém propagace pro zainteresované firmy. V tomto modelu jsou hráči před zahájením hry postaveni před rozhodnutí, zda za ni chtějí zaplatit, nebo za sebe nechají zaplatit některou z velkých společností typu Coca Cola. "A pokud řeknete "Vezmu si hru zdarma od Coly", přehraje se 30sekundové video, zatímco hra se načítá - tedy v době, kdy jinak sedíte u počítače a čekáte na její načtení tak jako tak. To je naprosto vše. Potom se vám hra zpřístupní a můžete si ji zdarma vyzkoušet," vysvětluje. Úspěšnost tohoto modelu dokazují i čísla - příjmy z reklamy Wild Tangentu vzrostli o 400 % poté, co byl v roce 2007 zaveden.

Zdroj: GI.biz

Motivem pro spojení Activisionu a Vivendi byl World of Warcraft


Jedním z hlavních motivů pro jednání o spojení Activisionu s francouzským Vivendi byl nepopiratelný úspěch onlinovky World of Warcraft, která nedávno pokořila hranici 10 milionů aktivních hráčů. Potvrdil to v rozhovoru na konferenci Wall Street Journal's D: All Things Digital šéf Activisionu, Bobby Kotick. "Sledovali jsme ho (World of Warcraft) po dlouhou dobu a dospěli k názoru, že i kdybychom vložili stovky milionů dolarů do vývoje a zapojili naše nejlepší intelektuální vlastnictví, pravděpodobně bychom ani tak neuspěli," vysvětluje Kotick. "Takže ano, spojení bylo naším mechanismem, jak se dostat k talentu, kapacitám a infrastruktuře Blizzardu." Není nad upřímnost.

Zdroj: Gamasutra

Obliba her v Evropě stoupá


Podle studie Interactive Software Federation of Europe, jež se zabývá sledováním a hodnocením herní branže v 15 evropských zemích, stoupá na starém kontinentě obliba her. Zveřejněné výsledky ve věkové skupině 16 až 49 let prokázaly, že se 40 % z respondentů věnuje hraní mezi 6 - 14 hodinami týdně. 72 % z nich hraje pro zábavu, 57 % hrami stimuluje vlastní představivost a pro 45 % představuje hraní způsob, jak přemýšlet a řešit problémy. Průzkum také prokázal, že 81 % hráčů, kteří mají děti, s nimi také hraje a více než polovina ze skupiny hráčů-rodičů sleduje, jaké hry si jejich dítka vybírají. Zajímavý je také důvod, kvůli němuž se nehráči tomuto druhu zábavy vyhýbají. Není jím překvapivě odpor nebo odsouzení tohoto druhu zábavy, ale pouze nedostatek času.

Zdroj: GI.biz

Zákazníci nechtějí singleplayerové hry, tvrdí Harrison

Podle Phila Harrisona změní herní scéna již brzy svou podobu, když ji čeká přechod od singleplayerových her formátu Alone in the Dark k titulům pro více hráčů. V rozhovoru pro Eurogamer se současný prezident Infogrames pokusil dokázat, že zákazníci stále častěji vyžadují multiplayerové a komunitní prvky ve hrách, a proto očekává postupný přechod od typicky singleplayerových titulů. "Alone in the Dark je sama o sobě krásný příklad dobré singleplayerové hry. Nemyslím si ale, že se bude v budoucnu vyvíjet mnoho podobných titulů. Jednoduše nejsem přesvědčen, že zákazníci chtějí hry, kterým chybí multiplayerové prvky, kde není kontakt s komunitou nebo rozšíření formou stahovatelného obsahu." Kéž bychom s tebou, drahý Phile, mohli souhlasit. Zajímavé postřehy na toto téma nabízí na svém blogu Honza Modrák. http://www.modrak.cz/template.php?action=clanek&id=702

Valve: Digitální distribuce nám brzy vydělá více než klasický prodej


Minimálně v případě Valve, které tento vývoj potvrdilo na své tiskové konferenci na téma distribučního systému Steam a budoucnosti PC hraní. Kromě rozšířených funkcí služby Steam potvrdil Gabe Newell, že jeho společnost bude již v brzké době vydělávat více prostřednictvím digitální distribuce, než kolik jí plyne z prodeje klasických krabic s hrami. Valve si je také jisto tím, že její Steam poskytuje dostatečnou odpověď na nejčastější výtky prodeje po internetu a plánuje jeho další zdokonalování do budoucna - včetně rozšíření nabídky softwaru o neherní programy.

Firma přitom nesdílí názor mnoha odborníků, podle nichž PC scéna umírá. Dokazuje to prý právě alternativní business model formátu Steam, úspěch masivně multiplayerových nebo casual her. Právě díky nim je PC stále centrem "růstu a inovace v herní branži".

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:


Capcom zveřejnil celkovou prodejnost nejoblíbenějších sérií z portfolia této firmy. Podle očekávání žebříčku vládne Resident Evil, jehož her se doposud prodalo 34,5 milionů dolarů, přičemž další pátý díl je na cestě. Popularita zejména v Japonsku přinesla druhé místo značce Mega Man, třetí je známější Street Fighter. Právě jeho druhý díl pro Super Nintendo je doposud nejprodávanější hrou, kterou Capcom kdy vydal - prodalo se jí 6,3 milionů kusů.

A prodejní čísla ještě jednou. Ubisoft se na Ubidays pochlubil číslem 55 milionů kusů - přesně tolik se prodalo her, které svým jménem zaštítil slavný Tom Clancy a mezi nimiž vede série Rainbow Six, o pouhý milion kusů před Splinter Cell. Z ostatních sérií francouzského vydavatele si nejlépe vede Rayman, jehož her se doposud podalo 22 milionů kusů.

Japonští Square Enix ohlásili své hospodářské výsledky za fiskální rok 2007. Z nich vyplývá nejen pokles zisku o 21 % na současných 88,5 milionů dolarů, ale zároveň i pokles prodejů o 9,8 % na 1,42 miliardy dolarů. Za poklesem se skrývají především horší výsledky na trzích Severní Ameriky, kde firma prodala 3,79 milionů her oproti loňským 6,15 milionům.

Sega rozšířila svou licenci na využívání Unreal Engine 3 na další, doposud neohlášený multiplatformní projekt. Pro Epic je to dobrá zpráva: jeho engine si zajistil výsadní postavení mezi technologiemi současné generace herních konzolí.

Po dlouhé době má svět online titulů svou velkou událost. Age of Conan pro PC již dříve lámal rekordy předobjednávek, když vývojářský tým Funcom oznámil, že do obchodů zavezl kolem 700 tisíc kusů her, aby uspokojil poptávku. Několik týdnů po zahájení prodeje se švédský vývojářský tým pochlubil dosažením mety 400 tisíc aktivních hráčů.

Nejprodávanější hry


Austrálie
1. Wii Fit (Wii)
2. Grand Theft Auto IV (360)
3. Wii Play (Wii)
4. Grand Theft Auto IV (PS3)
5. Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)
6. Hanna Montana (DS)
7. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
8. Guitar Hero III: Legends of Rock bundle (PS2)
9. Rayman Raving Rabbids 2 (Wii)
10. Haze (PS3)

Japonsko
1. Let's Make a Pro Baseball Team! (DS)
2. Monster Hunter Portable 2nd G (PSP)
3. Mario Kart Wii (Wii)
4. Wii Fit (Wii)
5. Glory of Hercules: Proof of Spirit (DS)
6. DS Beautiful Letter Training (DS)
7. Scarlet Fragment DS (DS)
8. Battalion Wars 2 (Wii)
9. Taiko Drum Master DS: Seven Island Adventure (DS)
10. Link's Crossbow Training (Wii)

Německo
1. Grand Theft Auto IV (PS3)
2. Grand Theft Auto IV (XBox 360)
3. Wii Fit (Wii)
4. Mario Kart Wii (Wii)
5. Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)
6. Assassin's Creed Director's Cut Edition (PC)
7. Mario Kart DS (DS)
8. Dr Kawashimas' Brain Training (DS)
9. Mario & Sonic at the Olympic Games ( DS)
10. Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth 2(PC)

Španělsko
1. Wii Fit (Wii)
2. Grand Theft Auto IV (PS3)
3. Mario Kart Wii (Wii)
4. Wii Play (Wii)
5. Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
6. 42 All-Time Classics (DS)
7. Pro Evolution Soccer 2008 (PSP)
8. Pro Evolution Soccer 2008 (PS2)
9. Super Mario Galaxy (Wii)
10. Dr Kawashimas' Brain Training (DS)

Velká Británie

1. Grand Theft Auto IV
2. Age of Conan: Hyborian Adventures
3. Haze
4. Mario & Sonic at the Olympic Games
5. Wii Play
6. Rock Band
7. Pro Evolution Soccer 2008
8. Mario Kart Wii
9. FIFA 08
10. Guitar Hero III: Legends of Rock

Diskuze (1) Další článek: Blíží se ohlášení Crysis 2?

Témata článku: , , , , , , , , , ,