Byznys hrátky: Microsoft vyhrává online válku

Zisk Sony poklesl o 70 %, akcie jsou nejníže za 16 let * Analytici se bouří proti EA * Druhá Spielbergova hra zrušena? * A mnohé další
Kapitoly článku

Epic: Microsoft vyhrává online válku

Po Microsoftu také Sony zaměřilo značnou část své pozornosti na online segment konzole PS3. Podle Epicu je to přesto softwarový gigant, kdo bude dále udávat v této oblasti tempo a kdo si také získá největší kus z koláče příznivců multiplayerového hraní. Jeho nadvládu prý podpoří blížící se Xbox Live Experience, přestože do její přípravy nebyl Epic – z důvodu nabitého rozvrhu a dokončování podzimní pecky Gears of War 2 – nijak zainteresován.

Prezident Epic Games, Dr. Michael Capps, přesto již nyní prozradil, že nová podoba dashboardu odbourává nedostatky té předchozí. Zatímco v minulosti bylo snadné zapnout Xbox, přeskočit jakékoliv novinky a vrhnout se přímo do hry, současná podoba prý slibně prezentuje veškeré aktuální zprávy a daří se jí vzbudit zájem hráče o to, co se děje ve světě mimo jeho obývák.

Slabinou, na níž by měl Microsoft zapracovat, je však podle Cappse i nadále obchodní model Xbox Live Arcade. "Není to tak dávno, co jsme odkoupili společnost tvořící hry pro XBLA – Chair Entertainment. Ti v loňském roce vytvořili hru Undertow, podle mnohých nejlepší hru pro XBLA za celý rok," vysvětluje. "Z finančního hlediska však nijak obdivuhodně úspěšná nebyla," dodává. Podle prezidenta Epicu je na vině nejen slabá marketingová a PR podpora, ale obecně podoba nabídky her v dashboardu. Řešením je udělat z XBLA trochu více Steam. Uvidíme, zda se nechá Microsoft jeho slovy inspirovat.

Zdroj: GI.biz

Zisk Sony poklesl o 70 %, akcie jsou nejníže za 16 let

Bylo lépe. To je jeden z mála pravdivých závěrů, které lze vyčíst z poslední finanční zprávy japonské Sony. Ta zveřejnila výsledky za druhý kvartál finančního roku 2008, z nichž vyplývá meziroční pokles zisku o 70 %. Za horšími hospodářskými výsledky se ukrývá zejména posilování japonského jenu, které negativně ovlivnilo export, stejně jako vývoj na světových trzích v souvislosti se současnou krizí. Akcie Sony v reakci na toto oznámení spadly na nejnižší hodnotu za posledních 16 let. Podobně jako výrobce konzolí si ale vedou i další technologické firmy ze země vycházejícího slunce – svá finanční očekávání museli značně ponížit také Canon, Honda nebo Samsung.

Relativní spokojenost naopak vládne u Nintenda. To oznámilo zvýšení čistých příjmů o 9,4 % za období první poloviny fiskálního roku (skončil 30. září). Společnost ale zároveň ponížila očekávání příjmů pro další období o 16 % ze 410 na 345 milionů jenů. Ani to by však nemělo podle analytika Michaela Pachtera znervózňovat investory. Pachter je přesvědčen, že globální krize nezasáhne Nintendo stejnou silou jako další technologické firmy, ba právě naopak – japonský výrobce podle něj dále poroste a vytvoří nové rekordy hodnoty svých akcií. To vše díky silné vánoční sezóně.

Zdroj: GI.biz

Analytici se bouří proti EA

Electronic Arts nedávno ohlásil své finanční výsledky za druhé čtvrtletí tohoto fiskálního roku. I přes čtyřicetiprocentní nárůst příjmů z prodeje her (na necelých devět set milionů dolarů – asi sedmnáct miliard korun) se zástupci společnosti rozhodli k propuštění přibližně šesti procent zaměstnanců, což jí má v průběhu dalších let ušetřit kolem 50 milionů dolarů. Navíc se výsledek nelíbí investorům, neboť EA investovali opět do technologií budoucnosti, jak už činí po čtyři roky. Údajně tím obírají fondy o zisky a tak přední analytici posílají svým akcionářům horší informace o EA, než tomu bylo dříve.

Jedním příkladem za všechny může být Lazard Capital Markets, kde analytici nedoporučujíkupovat akcie EA, ale držet je pro případ vzestupu ceny. Právě výrazný propad cenných papírů společnosti oproti loňskému roku je vinen ze snížené důvěryhodnosti. Ještě minulý rok se akcie obchodovaly za cenu přes šedesát dolar, nyní ale díky propadu amerických burz kolísá kurz někde kolem dvaadvaceti dolarů za jednu akcii (ohlášení obchodních výsledků znamenalo pokles o sedmnáct procent z ceny sedmadvaceti dolarů).

Electronic Arts se k celé záležitosti již vyjádřili, podle zástupců společnosti může za horší výsledky mimo jiné nutnost odsunout vydání hry podle filmu Harry Potter a Princ dvojí krve, která již je hotova, až na uvedení filmu do kin v půlce příštího roku. Stejně tak je potřeba restrukturalizovat společnost a investovat do budoucích výnosů. Mezi ty by se daly počítat i dohody se studii id Software, Epic Games a dalšími významnými světovými značkami, stejně jako snahy o zprovoznění nového digitálního distribučního systému.

Zdroj: Gamespot

Druhá Spielbergova hra zrušena?

Pokud sledujete dění na herní scéně krapet pozorněji, jistě vám neuniklo, že se filmový mág Steven Spielberg vrhnul na vlastní řadu interaktivních titulů. První z nich - Boom Blox - přitom dorazil na trh již v létě a od recenzentů z celého světa si vysloužil vcelku příjemná hodnocení (Doupě 7/10). Hráči se však na hru ani v nejmeším nedívali stejně pozitivně, což logicky vedlo k mizerným prodejním číslům.

A ačkoliv zástupci EA tvrdošíjně prohlašovali, že je počáteční "neúspěch" ani v nejmenším neodradí od další spolupráce s režisérem, je dost dobře možné, že se pod ním nepříjemně zatřásla vývojářská židlička. Především z tohoto, a rovněž z faktu, že většina lidí pracujících na druhém Spielbergově projektu s krycím jménem LMNO byla odstavena na vedlejší kolej, usoudil server Videogaming247, že byl titul možná uložen k ledu.

Tyto zvěsti však v pátek rázně utnul mluvčí Electronic Arts, který potvrdil probíhající práce na hře: "Zvěsti o tom, že bylo LMNO zrušeno, jsou neopodstatněné. Vývojem titulu jsou i nadále pověřeni programátoři z losangelské pobočky, kteří pracují pod vedením Douga Churche, kreativního ředitele, a Lou Castla, výkonného producenta."

Zdroj: Gamespot

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,