Byznys hrátky: Activision koupí vývojáře v problémech

Ubisoft nejhorším z velkých vydavatelů * 75 % rodičů považuje hry za přínosné * Nové GTA v roce 2010 a prodá o 50 % více
Kapitoly článku

Ubisoft je nejméně konzistentním vydavatelem

Francouzský černý kůň mezi vydavateli přitahuje pozornost řadou hitů, ale také velkých propadáků. Jak navíc prokázal nový průzkum serveru Metacritic, který shromažďuje hodnocení herních titulů, Ubisoft se dokonce stal nejméně konzistentním z vydavatelů her. Opačný titul naopak patří Rockstar Games. Je ale nezbytné podotknout, že vydavatelé s menším počtem her byli v tomto srovnání zřetelně znevýhodněni.

Metodika průzkumu byla postavena na bodování her podle jejich průměrného hodnocení. Hodnocení mezi 90-100 % znamenalo dva body na celkovém „kontu“ vydavatele, 80-89 % bod jeden, 70-79 žádný bod, 60-60 mínus jeden bod a -2 body pak byla ohodnocena každá hra s hodnocením horším než 59 %. Rockstar Games zvítězili díky úspěchu GTA se ziskem 19 bodů z celkem 23 her. Z velkých firem uspěl také Blizzard na třetím místě. Hrozivé jsou ale výsledky velkých hráčů: Activision dosáhl hodnocení -138 bodů, Ubisoft pak dokonce -148 bodů, když celkem 75 z jeho her bylo průměrně hodnoceno hůře než 59 %, zatímco pouze 4 tituly překonaly hodnocení 90 %.

Zdroj: GI.biz

Microsoft: 75 % rodičů považuje hry za přínosné

Nejen agentury, ale také přímo herní výrobci a vydavatelé sledují, jak se vyvíjí názory a očekávání v herní branži. Microsoft již po delší dobu ví, kde mu ujíždí vlak: Xbox 360 oslovil hardcore hráče, mezi rodinami a dětmi ale má stále velké rezervy. Tím spíše bude chtít tuto skutečnost napravit, když podle jeho vlastního průzkumu ve Velké Británii vnímá 75 % rodičů hry pozitivně a mohou být přínosné pro jejich děti i rodinu jako celek.

Z průzkumu dále vyplývá, že 61 % rodičů uznává hry jako skvělý společenský zážitek, podle 52 % dokonce dokáže zlepšit pospolitost rodiny a 80 % rodičů je hodnotí jako dobrou aktivitu, jež se v jejich domácnosti odehrává. Zaujme také skutečnost, že celkem 73 % rodičů si je vědomo možností rodičovského zámku, které chrání děti před závadným obsahem her. 94 % pak bere za svou osobní zodpovědnost kontrolu ratingu u her, které se dostanou jejich dětem do rukou.

Zdroj: GI.biz

Activision: Je správná doba utrácet a investovat

Podobně jako Petr Kellner u nás, také Activision – vědom si silné pozice vybudované v loňském roce – nehodlá po dobu krize čekat na to, jakým směrem se trh vyvine. Místo toho hodlá firma posilovat své pozice. Potvrdil to tento týden prezident a CEO Activision Blizzard Mike Griffith, podle něhož se společnost zaměří akvizice zajímavých a také problémových firem. Důvodem jsou podmínky na trhu, které snižují ceny napříč všemi obory.

Mike Griffith přitom prozradil, že Activision, který nemá žádné dluhy a v současnosti disponuje hotovostí ve výši zhruba 3 miliard dolarů, by rád novými akvizicemi zalepil díry ve svém line-upu, alternativně také rozšířil pole své působnosti. Griffith ale upozorňuje, že společnost není do ničeho tlačena: "Nenecháme se ovlivnit skutečností, že máme dostatek prostředků v hotovosti. (Při výběru možných akvizic) budeme velmi disciplinovaní," dodává. O které firmy konkrétně má Activision Blizzard zájem, není jasné; lze však očekávat, že díky silné pozici společnosti na většině zásadních trhů bude usilovat spíše o koupi talentovaných vývojářů, než větší akvizice problémové konkurence.

Zdroj: CVG

U tvůrců Saints Row se propouští

Jak se zdá, výpovědi se zaměstnanci herních společností budou muset ještě nějakou tu chvíli reálně obávat. Na veřejnost totiž pronikla zpráva, že se firma THQ uchýlila k propouštění v jedné ze svých tvůrčích poboček. Los přitom padl na studio Volition, které je zodpovědné za Saints Row nebo Red Faction: Guerrilla.

S prací se tak muselo rozloučit na 86 zaměstnanců pracujících v Q&A oddělení. Z původních 102 se jejich počet smrsknul na méně než 20. Tyto změny by měly být součástí již dříve oznámeného plánu THQ, od něhož si představenstvo slibuje výrazné snížení nákladů.

Propuštění zaměstnanci mají 60 dní na vyklizení svých pracovních míst, přičemž některým z nich bude dána možnost přejít přímo do THQ. Společně s tímto jsme se také dozvěděli, že by Volition už neměly hrozit další ztráty pracovní síly. I nadále by prý studio mělo zaměstnávat všech 236 programátorů, designerů atd., kteří se starají o vývoj her.

Zdroj: Worthplaying

BioWare otevírá novou pobočku

Zatímco jinde se propouští, tvůrci úspěšného RPG Mass Effect rozšiřují počty zaměstnanců. V rámci zkvalitnění vývoje současných titulů se společnost rozhodla zprovoznit další pobočku, která bude zaštítěna úspěšným studiem EA Montreal. Samotná pobočka přitom nabídne práci přibližně třiceti lidem, kteří by se v současné době měli soustředit výhradně na vývoj Mass Effect 2. Jeden ze zakladatelů BioWare, Ray Muzyka, pak neopomenul dodat, že nově vzniklé pracoviště negativně nezasáhne žádný z chystaných projektů, včetně těch neohlášených. K celé situaci přitom Muzyka uvedl: "Už se těšíme na spolupráci s přáteli z EA Montreal." Přičemž (jako vždy) neopomenul vyzdvihnout ani jejich pracovní nasazení a výjimečné schopnosti.

Zdroj: Shacknews

Capcom to s filmy nevzdává

I když je podle prvních ohlasů filmový Street Fighter jasný propadák (jak překvapivé – pozn. redakce), japonská společnost Capcom to odmítá vzdát, a do budoucna by se na stříbrné plátno moc ráda vrátila. A to hned několikrát.

Představenstvo jmenované společnosti se totiž inspirovalo u "skoro-kolegů" v Marvelu, kteří si začali sami produkovat filmové adaptace svých komiksů a mají v plánu uvést do kin každý rok alespoň jeden snímek. Na rozdíl od Capcomu se jim však daří a jejich snímky jsou kritikou i komiksovými nadšenci přijímány vesměs kladně.

Japonský herní gigant však ústy svého zaměstnance, Chrise Kramera, slíbil, že se do produkce adaptací bude zapojovat mnohem víc, než tomu bylo u Legend of Chun-Li, od čehož si slibuje výrazný posun v kvalitě výsledného produktu. Již brzy bychom se tak měli dočkat popcornové předělávky Onimusha, Clock Tower, nebo Lost Planet.

Všechny tři zmíněné adaptace se prý již nacházejí ve fázi produkce, což v praxi znamená, že bychom se prvního z nich měli dočkat nejpozději příští rok. Upřímně, všichni v redakci se nemůžeme ubránit jisté dávce pesimismu, která nám znemožňuje očekávat od oněch filmů přehnanou kvalitu. A jak to vidíte vy?

Zdroj: GameDaily

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,