Byznys hrátky: EA se vrátí na výsluní

Herní divize Microsoftu rostla o 16 % * Na hrách je závislých 8,5 % Američanů * Kolik se prodalo hitů od Eidosu a Square Enix?
Kapitoly článku

 EA získá ztracené pozice zpět, říká šéf britské pobočky

"Finanční rok 2009 pro nás nebyl ani zdaleka ideální – to je věc, která byla již dobře popsána," vysvětluje Keith Ramsdale, šéf britské pobočky vydavatele Electronic Arts. Ramsdale, podle něhož společnost od dalšího pádu zachránily pouze vynikající prodeje FIFA 09, je nicméně přesvědčen, že EA získá ztracený tržní podíl zpět. Dopomoci k tomu mají tituly jako The Sims 3 a Boom Blox Bash Party, od nichž si společnost slibuje velký zájem zákazníků. Ramsdale zároveň přiznal, že se EA nově zaměřilo na oblast her pro konzoli Wii a také online titulů, což by jí měli dopomoci k návratu do role největšího světového vydavatele, který od loňského roku patří uskupení Activision Blizzard.

Zdroj: GI.biz

Herní divize Microsoftu rostla o 16 %

Přestože Microsoft minulý týden oznámil pokles revenue za třetí čtvrtletí svého fiskálního roku o 6 % na 13,65 miliardy dolarů, herní divize společnosti zaznamenala další růst o 16 %. Důvodem jsou pokračující dobré prodeje konzole Xbox 360, když např. v USA rostl zájem o konzoli už šest měsíců v řadě. Celkově Microsoft do obchodů zavezl 1,7 milionu nových konzolí, zatímco loni to bylo pouze 1,3 milionu. Za první tři čtvrtletí fiskálního roku pak společnost dodala do prodeje 10 milionů konzolí, což je meziročně o 2,5 milionů více než v roce 2008.

Zdroj: GI.biz

Na hrách je závislých 8,5 % Američanů

Hry to mají těžké. O jejich vlivu na psychiku člověka se již dlouho vedou ubíjející diskuse, v nichž se debatující každou chvíli ohání jinou vědeckou studií. S tou zatím poslední přišel Douglas Gentile, psycholog a profesor na Iowa State University, z jehož výzkumu vyplývá, že 8,5 % hráčů ve věku od 8 do 18 let vykazuje klasické známky závislosti.

Pokud se ptáte, co tyto symptomy zahrnují, tak vězte, že se prý jedná o kradení her, nebo peněz, za něž jsou následně tituly pořízeny, o lhaní o tom, jak dlouho dotyčný denně hraje, a samozřejmě o vyhýbání se povinností, jež by daného jedince odtrhli od milované hry. Pomineme-li první bod, úplně to zní jako pohled do naší redakce. A do vašich pokojů taky, co?

Samotný výzkum byl prováděn na 1178 mladých hráčích, u nichž bylo následně potvrzeno přinejmenším 6 z 11 symptomů chronického hráče. Podle Gentila se tak (vychází z předpokladu, že z 45 milionů Američanů, věkem mezi 8 a 18 lety, hraje hry 88 %) se závislostí na hraní potýkají 3 miliony dospívajících jedinců. Docela slušné číslo, ale nakolik se mu dá věřit?

Zdroj: CVG

Hinduisti vytáhli do boje proti Sony

Vytvořit v dnešní době hru, jež by neurážela příslušníky nějaké rasy či církve je, zdá se, téměř nemožné. Vždy se totiž najde někdo, kdo v daném titulu spatří urážku svého vyznání nebo předků, a vytáhne do boje proti "zlým" společnostem, které sytí trh takovýmito "zvěrstvy". Poslední případ k nám přitom doputoval až z daleké Indie, kde se na trh nedávno prodrala PS2 podívaná Hanuman: Boy Warrior.

Hinduisté, či jeho znalci, již jistě tuší o čem bude řeč, ostatním v krátkosti připomeneme. Hanuman je významnou postavou hinduistického náboženství, v němž zástává roli oddaného následovníka Rámy, jenž je jedním z avatarů boha Višnu. V zmíněné hře je však Hanuman zbaven všech sil a na hráče tak padá nelehký úkol jejich opětovného získání.

Jakkoliv nevinně může koncept titulu vypadat, Rajan Zed, president USH (The Universal Society of Hinduism), je přesvědčen, že jde o necitlivé zpracování náboženského tématu: "Ovládání Hanumana tlačítky, klávesnicí, joystickem, nebo myší je ponížením a přetvořením hinduistického učení, které takto slouží pouze ke generování zisku, což škodí všem věřícím."

Zed dále ve svém prohlášení apeluje na Sony, že by Hanuman neměl být zjednodušován na pouhý charakter v nějaké videohře, a že by vývojáři měli k náboženské látce přistupovat mnohem opatrněji. V závěru pak dodává, že nemá nic proti hrám tohoto typu, pokud budou zpracovávány citlivě. Jak by si Rajan takovou "citlivou" náboženskou hru představoval, však nikde nepíše.

Sony se k celé kauze odmítla vyjádřit, nicméně, dá se očekávat, že ke stažení hry z prodeje nedojde.

Zdroj: CVG

Kolik se prodalo hitů od Eidosu a Square Enix?

Když bylo pár dnů nazpět společnosti Square Enix konečně umožněno dokončit akvizici prodělávajícího Eidosu, nikdo netušil, co si na nás ona firma vlastně chystá. Téměř okamžitě po dokončení 120 milionového obchodu totiž zástupci japonské legendy odhalily "celoživotní" prodejní čísla nejúspěšnějších sérií získané firmy. Návdavkem pak přihodili i něco málo interních informací z vlastního písečku.

Můžeme se tak dozvědět, že značka Final Fantasy celosvětově prodala přes 85 milionů kopií, Dragon Quest si přičetl více než 47 milionů jednotek a Kingdom Hearts přibližně 12 milionů. Mezi nimi se pak nachází různě roztroušené série Eidosu, z nichž je nejúspěšnější prsatá archeoložka, jejíž dobrodružství si od prvního dílu pořídilo přes 30 milionů hráčů.

S odstupem se pak za Laru zařadil Hitman (přes 8 milionů prodaných kopií), Deus Ex (2 miliony a kousek), či akční jízda Kane & Lynch (přibližně 1,75 milionu jednotek), která sice de facto není série, avšak pouze zatím. S dalším dílem se totiž zcela vážně počítá.

Zdroj: Shacknews

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,