Byznys hrátky: Gold farming je výnosný byznys

Úspěch Wii nás nebolí, tvrdí Sony * Will Wright: E3 je mrtvou záležitostí * EA kritizují hry z druhé ruky * Ubisoft: Evropa je pro nás klíčový trh
Kapitoly článku

Úspěch Wii nás nebolí, tvrdí Sony

Howard Stringer, prezident japonské Sony, je přesvědčen, že prodeje konzole PS3 nijak netrpí kvůli popularitě konkurenčního Wii – třebaže Sony mohla podle jeho slov zvolit „lepší business model". „Wii je době vytvořené zařízení, které si našlo novou cílovou skupinu. Zdá se, že chvíli se nám ji také dařilo oslovovat prostřednictvím série Singstar. Zřejmě jsme ale tuto oblast zanedbali," přiznal Stringer v rozhovoru pro Die Welt. "PlayStation hry jsou navrženy pro zákazníky, kteří hrají často. Přestože jde o odlišnou strategii, vyplácí se," dodává.

Stringer se nevyhnul ani zamyšlení se nad finanční stránkou věci, která jednoznačně hraje do not japonskému konkurentovi. „Náš business model není v žádném případě perfektní a přicházíme o peníze s každou konzolí, kterou prodáme. Nintendo naopak vydělává již na samotném hardware, což je podle mého názoru lepší. Nicméně Wii nevítězí na naší půdě – proto nás jeho úspěch nijak nebolí. Naopak: aktuálně již vyděláváme více peněz prostřednictvím prodeje her, než tratíme hardwarem samotným." To je jistě dobrá zpráva pro představenstvo Sony, které letos uložilo herní divizi jasný úkol: vrátit se zpět k vydělávání peněz.

Zdroj: Die Welt, GI.biz

Gold farming přináší 500 milionů dolarů měsíčně

Výzkum univerzity v Manchesteru potvrdil, že gold farming (vydělávání prostřednictvím prodeje herních prostředků za skutečné peníze) může objemově tvořit až půl miliardy amerických dolarů ve výdělcích – a to za období jednoho měsíce! Zpráva, kterou publikoval profesor Richard Heeks, naznačuje, že gold farming aktuálně zaměstnává kolem 400 tisíc lidí. Ti si v průměru vydělají 145 dolarů za měsíc. „Seznámil jsem se s gold farmingem při vlastním hraní, kdy jsem ho ale považoval za drobný byznys," prohlásil Heeks pro BBC. „V jistém smyslu je to stále pravda. Jenže místo pár desítek hráčů jsou jich aktuálně už tisíce," dodává.

Zdroj: BBC, GI.biz

EA kritizují hry z druhé ruky

Evropská divize Electronic Arts si stěžuje na problémy, které jí způsobují herní bazary prodávající hry z druhé ruky. Hodlá s tím však bojovat pouze atraktivním online obsahem. Hlavní rozdíl oproti klasickému "second hand" zboží pak vidí Jens Uwe Intat, manažer pro Evropu v EA, v tom, že se hry nijak neopotřebovávají, takže jejich hodnota při opětném prodeji neklesá. Na automobilu, knize a třeba i oblečení z druhé ruky je vidět, že není nové a nemusí už být kvalitní, zatímco hra si své vlastnosti zachovává.

I když je tato situace pro vývojáře nelichotivá, nemají moc prostředků, jak proti tomu zasáhnout. Zrovna Electronic Arts se rozhodli, že se pokusí nalákat hráče spíše než na hru samotnou na přídavný obsah na internetu, který samozřejmě bude patřičně zpoplatněn.

Zdroj: GI.biz

Will Wright: E3 je mrtvou záležitostí

K početnému seznamu kritiků současné podoby E3 se přidal také uznávaný vývojář Will Wright, podle něhož „reálná E3 umřela před několika lety". Podle Wrighta současná E3 trpí ztrátou identity a podobá se zombie, přestože dobře rozumí a chápe důvod, proč její předešlá verze skončila po tlaku velkých společností. „Podívejte se na množství peněz, které v té době velké společnosti jako EA utratily. Je jich příliš na to, aby se vyplatilo akce účastnit a soutěžit zde s ostatními vydavateli." Ani po letošním návratu E3 zpět do losangelského Convention Center se ale nic nezměnilo k lepšímu. E3 zažívá přechodné časy a po letošních vyjádřeních téměř všech vrcholných představitelů, stejně jako vystoupení řady společností z řad ESA, bude zajímavé sledovat, co přinese ročník 2009.

Zdroj: GI.biz

Ubisoft: Evropa je pro nás klíčový trh

Prezident Ubisoftu, Yves Guillemot, přiznal, že pro třetího největšího světového vydavatele je v tuto chvíli klíčovým trhem ten evropský. Dokazují to podle něj poslední výsledky, podle nichž francouzský vydavatel prodal na starém kontinentě o 5 % více her než v USA. Důvodem je mezi jinými především lepší dostupnost her. „Jsem přesvědčen, že v Evropě je velké množství zákazníků, kteří si chtějí hrát. Jediný problém, kterému jsme čelili, byla větší a větší náročnost her na schopnosti hráče. V současnosti, kdy jsou hry dostupnější, pomáhá jim řada příslušenství apod., nemá trh jako takový žádné limity. Musíme se pouze ujistit, že lidé, kteří do něj nakouknou, tu také zůstanou."

Guillemot také prozradil, že TV seriál, na němž Ubisoft pracuje, by mohl mít něco společného s knihami Toma Clancyho, na jejichž zpracování firma dříve odkoupila práva za zhruba 60 milionů Euro. Vehementně pak vzhlíží k EndWar, když považuje ovládání hlasem za revoluční událost, které může po Wii znovu změnit tvář herního průmyslu. Takový optimismus nesdílíme, ale konec konců – nechejme se překvapit.

Zdroj: GI.biz
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,