Preview: DUST 514 - zastřílejte si v Eve Online

DUST 514 má být MMO unikátem: tvůrci plánují zakomponovat střílečku a její hráče do obřího vesmíru zaběhnuté MMO hry EVE Online
Kapitoly článku

Asijská pobočka islandské vývojářské společnosti CCP Games, jež sídlí v čínském Šanghai, v současné době vyvíjí jednu z nejzajímavějších her současné MMO scény - jedná se o konzolovou střílečku DUST 514. Na první pohled by hra vyvolávala dojem, že jde o normální multiplayerovou sci-fi střílečku určenou výhradně pro konzole XBOX 360 a PlayStation 3.

dust 514 06.jpg

Není tomu tak - DUST 514 má být unikátem: CCP plánují zakomponovat DUST 514 a jeho hráče do obřího vesmíru zaběhnuté MMO hry EVE Online, kterou vyvinula a provozuje centrála společnosti na Islandu. Konzoloví hráči DUST 514 se tak mají stát žoldáky a veliteli žoldáckých skupin účastnící se tvrdých bojů bok po boku s hráči EVE na površích mnoha planet vesmíru EVE Online.

Idea skrytá za hrou

Marketingový ředitel CCP Asia Kjartan Pierre Emilsson uvedl, že DUST 514 dá možnost hráči navštívit svět EVE Online a zažít jej z úplně jiného pohledu, než jaký nabízí samotná EVE.

Je zde mnoho fanoušků EVE Online, kteří milují její koncept: milují zasazení a umělecký styl, avšak možná nejsou schopni věnovat hromadu času potřebnou na značně obtížné naučení se systému hry. Cítili jsme, že bychom měli objevit možnost vyvinout produkt, který by takové hráče oslovil více: konzolovou hru.

    - Atli Már Sveinsson, tvůrčí vedoucí DUST 514

Doupě.cz spolupracuje s MMOGames.cz

MMO hry raketovým tempem nabírají na popularitě a to nenaznačuje jen fakt, že půlka redakce Doupěte tráví večery jako orkové, blood elfové či taureni ve World of Warcraft. Navzdory všem získaným achievementům a dungeonům projitým v heroic módu se však stále nepovažujeme za experty ve světě masivních online her. A proto jsme se spojili s těmi nejzasvěcenějšími, redaktory specializovaného webu MMOGames.cz, aby nás informovali o tom nejzajímavějším v tomto oblíbeném žánru. Prvním dílkem (doufejme) dlouhé a úspěšné spolupráce je představení revoluční hry Dust 514, po kterém bude následovat exkluzivní možnost získat beta klíč do některých slibných MMO her. 
 

CCP Asia se tak museli rozhodnout, jaká tato konzolová hra bude. Port samotné EVE na konzole nepřipadal v úvahu, takže bylo nutné zvolit žánr.

Hráči DUST 514 se mají stát žoldáky a veliteli žoldáckých skupin účastnící se tvrdých bojů bok po boku s hráči EVE na površích mnoha planet vesmíru EVE Online

Atli a jeho lidé chtěli zvolit něco, co by se žánrem od EVE naprosto odlišovalo. Po koketování s RTS žánrem, které však v souvislosti s konzolemi nedopadlo dobře, se nakonec přistoupilo k výběru FPS žánru. DUST 514 bude tedy zasazena na povrch planet světa New Eden.

Základní elementy DUST 514

V DUST 514 budou bitvy řízeny Commandery; to jsou hráči (nebo AI, pokud se nenajde vhodný hráč), kteří ještě před zápasem rozmístí vozidla a instalace na mapu, to samé pak udělají s předběžnými respawn pointy. Rozmisťování instalací a vozidel značně připomíná karetní hru Magic The Gathering: v DUST 514 je zakomponováno 10 typů vozidel, avšak velitel jich může do boje nasadit jen pět kusů. Instalací je 15 typů, ale v bitvě jich lze použít opět jen pět. Je to prostě takové "nachystej si balíček a pak bojuj" - jako ve zmíněné karetní hře. To vše velitel provádí v tzv. War barge - obří vesmírné lodi, která slouží jako herní lobby a sociální zázemí pro žoldáky.

dust 514 01.jpg dust 514 02.jpg

Jakmile se bitva rozjede, řadoví žoldáci si to rozdají v klasické týmové hře, nad níž bdí velitel. Ten bude mít možnost "slétnout" dolů a sledovat bojiště pěkně ve 3D a rovněž mu bude přiřknuta možnost vytváření pobídek pro hráče, aby prováděli určité úkoly. Velitel se tak propracovává k cílům bitvy.

dust 514 05.jpg

Mapy by měly mít rozlohu zhruba 5 km2, avšak stále není rozhodnuto o maximálním počtu hráčů v jedné bitvě. Pravděpodobně však CCP nastaví nižší počet hráčů než 256 v chystané hře MAG. V bitvách budou mít roli ještě masivní Mobile Command Centres (MCCs), které se nazvájem častují raketovými salvami poté, co pozemní síly deaktivují jejich šíty. Ano, velmi se to podobá hře Battlefield 2142. Avšak DUST 514 by se v některých ohledech měl spíše než Battlefieldu 2142 blížit RTS hrám.

Hlavní tahák: vesmír EVE Online

Jak by si tedy DUST 514 mohl vést proti osvědčeným a oblíbeným hrám typu Call of Duty nebo Halo? CCP sestavili velice zajímavý tým - mix veteránů EVE a specialistů na střílečky, kteří pracovali na všem od Battlefieldu až po Splinter Cell. Tým však pro úspěch potřebuje nějaké taháky, unikátní prvky, které by DUST 514 umožnily takříkajíc vystoupit z řady.

Rozmisťování instalací a vozidel značně připomíná karetní hru Magic The Gathering


Tím hlavním esem v rukávu CCP je samozřejmě samotná EVE Online - úžasné univerzum, které dynamicky reaguje na činnosti a volby 300 000 hráčů ještě před padnutím prvního výstřelu. Podíváte na oblohu na jednom z bojišť v New Eden - neuvidíte jen (otexturovanou) oblohu jak v jiných hrách, ale neskutečně živé univerzum, teritorium, které někomu patří, místa, kde se právě rozvíjejí nejrůznější příběhy.

dust 514 03.jpg dust 514 04.jpg

 

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,