Preview: Halo: Reach – naposledy bez Master Chiefa?

Zda-li způsobí Halo nějaké halo i bez svého hlavního protagonisty, toť otázka. Má k tomu ale veškeré potřebné předpoklady.

Nejsem sice puberťačka, alespoň navenek, a Spartani mají taky daleko do světélkujících upírů, ale stejně se mi při pohledu na Halo: Reach lesknou oči. Zároveň s ohlášením téhle hry totiž studio Bungie potvrdilo, že Reach bude jejich posledním zářezem na Halo pažbu. Poté by se prý rádi soustředili na jiné projekty, přičemž dobrodružství Master Chiefa bude hráčům zprostředkovávat jiné uskupení. Naštěstí pro nás to ale znamená, že se vývojáři přetrhnou, aby se se svou značkou rozloučili s odpovídající pompou.

 

A kupodivu k tomu nebudou potřebovat ani v poslední době všemi vyhledávané 3D, ani stupidní pohybové ovládání.

halo reach 03.jpg halo reach 04.jpg

Pořádná rozlučka

A dokonce se obejdou i bez licence na užití nějakého kulervoucího enginu. Na jedné z porad totiž zjistili, že vše co potřebují mají přímo pod nosem, a podle všeho dosud řečeného, a ukázaného, to vypadá, že tomu tak skutečně je. Reach proto pohání engine využitý už v Halo 3, avšak s tím rozdílem, že se v něm programátoři krapet povrtali a vypumpovali z něj, krom slinivky a jater, i výkon s nímž se mohou směle měřit se špičkou v žánru.

Vývojáři se přetrhnou, aby se se svou značkou rozloučili s odpovídající pompou

Vše by navíc mělo být vyladěné na takovou míru, abyste si i během masivních bitek (jako příklad byla představena šarvátka pár Spartanů s několika desítkami nepřátel) mohli, při troše snahy, všimnout vysoké míry detailnosti. A to nejen u zbraní a prostředí, ale i u postav, jejichž dynamika těla prý bude mnohem kvalitnější, stejně jako mimika.

halo reach 05.jpg halo reach 06.jpg

Vylepšování již objeveného je však práce spíš pro lidi ze Sony, a proto v Bungie dospěli k názoru, že je třeba přidat i něco málo novinek. Tou nejzajímavější je asi implementace takzvaných armor abilit, jež vaším postavám propůjčí božské (a tím myslím zatraceně úžasné) schopnosti. Představeno jich zatím bylo jen pár, ale už nyní u hráčů vyvolávají šimrání v podbřišku. Tou nejobyčejnější je pravděpodobně Sprint. Jak už jméno napovídá, po aktivaci se bude váš avatar 5 – 10 vteřin pohybovat neuvěřitelnou rychlostí. Délka trvání přitom bude záviset na plnosti potřebného ukazatele. Ničím jiným však užití schopností limitováno nebude a tak s nimi můžete šaškovat až do zblbnutí.

VIDEO: 2496 'Halo Reach - trailer'

A především ability jako Active Camo (váš virtuální svěřenec se stane neviditelným, čím rychleji se nicméně budete pohybovat, tím více se sníží účinnost maskování), Jetpack (vážně to musím vysvětlovat?), Evade (umožní vám skok jakýmkoliv směrem, jež by vám záviděl každý olympionik), či Armor Lock (projektily se od vás budou odrážet a jakékoliv vozidlo při kontaktu s vámi exploduje, bohužel se ale nebudete moci hýbat) k tomu přímo svádějí. Zvláště pak v kombinaci s některou z nových zbraní, které tvůrci přislíbili do finální hry začlenit.

Staré i nové, ale stále smrtelné

Zatím ovšem byly představeny pouze dvě – Needler a DRM. První zmíněná sranda se už sice v předchozích dílech objevila, avšak autoři naznali, že Covenanti potřebují změnu, pročež jim vyrobili novou, notně vylepšenou verzi téhle hračky. S Needlerem tak budete střílet podstatně přesněji, což s sebou logicky přináší i větší damage. DRM je pro změnu novinkou v druhém táboře, přičemž vývojáři to popisují jako jakýsi mix odstřelovací a útočné pušky. Skvěle ji tedy využijete na blízko i na dálku, avšak vaše snažení bude trochu limitovat zásobník na pouhých devět ran.

halo reach 11.jpg halo reach 12.jpg

Ani Halo: Reach se ale s největší pravděpodobností nevyhnou drobné nepříjemnosti. Tvůrci se totiž nechali slyšet, že pro hru počítají s lékárničkami, které bude nutné, po vzoru Combat Evolved a ODST, sbírat pro obnovení energie. Inu, každý kojenec se občas zakucká a pozvrací, to však neznamená, že ho necháme ležet v regále se slovy „Tohle jsem si neobjednal“.

Novinkou je implementace takzvaných armor abilit, jež vaším postavám propůjčí božské schopnosti

Stejně jako od něj, i od Reach se do budoucna čekají dny a týdny zábavy zprostředkované singleplayerem, o němž se prozatím ví pouze tolik, že se ujmete role Spartana-III (nástupce Master Chiefa, jenž byl „pouze“ Spartan-II), a hlavně multiplayerem, jehož beta bude spuštěna již 3. května.

halo reach 17.jpg halo reach 18.jpg

Přihlásit se do ní přitom budou moci všichni, kteří neškudlili a v krámě si pořídili ODST. Čekat by na vás měli rozsáhlé bitvy v nejrůznějších módech, které však budou teprve představeny. Když se tak nad tím zamyslím, o hře více hráčů zatím studio Bungie prozradilo pouze tolik, že to bude stejný nářez jako single, a že přítomnost armor abilit bude zajištěna nuceným výběrem před každým online utkáním a po každém respawnu. A mně osobně to bohatě stačí na to, abych se na začátek května již teď těšil.

Dostupné pro: X360
Žánr: Akce | Sci-fi FPS
Výrobce: Bungie | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 14. září 2010
  • Skvělá atmosféra
  • Zábavné přestřelky
  • Skvělá hudba
  • Obrovský multiplayer
  • Vyladěnost
  • Občasný pokles frame-rate
  • AI spolubojovníků
  • Kampaň mohla být delší
Diskuze (4) Další článek: Tiger Woods Online není zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,