PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

První dojmy: Medal of Honor MP Beta – hon na Modern Warfare

Kolik hráčských skalpů si odnese Medal of Honor za multiplayer? Beta naznačuje mnohé.
Kapitoly článku

Moderní válčení v multiplayeru, kdy proti sobě stojí teroristé a vojska moderní armády, v mnohém připomínající tu Americkou. Že bychom to už někde viděli? No jistě, Call of Duty hrál snad každý a přeplněné servery dávají za pravdu těm, kdo prohlašují, že multiplayer je u obou dílů Modern Warfare kvalitní. Activision však čím dál tím více popuzuje hráče – ať už jde o ideu placení MP hry, či absenci dedikovaných serverů, popularita celé série pomalu klesá. A to je příležitost pro nováčka.

 

Medal of Honor se však zatím ukazuje spíše jako lehce přetřené dvojče – ať už připomíná úspěšnou sérii settingem do Afghánistánu, nebo rozporuplným systémem postupného odemykání zbraní v závislosti na ranku.

Větší důraz na realitu střetů, jiné mapy a především trochu odlišné módy

Jenže nabízí i něco, co ho od Call of Duty odlišuje – větší důraz na realitu střetů, jiné mapy a především trochu odlišné módy. Otázka je tedy jednoduchá: „Bude to stačit?“ Dle mého neskromného názoru spíše ne. Ale vezmu to raději postupně.

medalofhonor_01.jpg medalofhonor_02.jpg

Do hry se dostanete tak, že si vyberete jeden ze dvou v betě dostupných modů, bude vám přidělen jeden z týmů, kde si vyberete ze tří „povolání“ (pěšák-kulometčík, pěšák-raketometčík a ostřelovač) a můžete jít do akce. Aspoň zezačátku se nekoná nějaké delší laborování a vybírání konfigurace zbraně – to vše přijde až si vystřílíte nějaké ostruhy. Takže tedy hurá do akce.

Když tam nevidím, hodím tam granát

U režimu Team Assault pak budete doma velice rychle, protože se v zásadě jedná o Team Deathmatch, který se ovšem nehraje na obvyklé Kill/Death Ratio, ale na body. Což znamená, že pokud nepřítele jen zabijete, dostanete bodů deset. Pokud ho u toho trefíte do hlavy, nebo se vám ho podaří rozpárat nožem, bude bodů patnáct, no a jestliže to byl zároveň i hráč, jemuž se podařilo vás minule poslat za převozníkem od řeky Styx, můžete si na virtuální počítadlo připsat částku 20 bodů.

medalofhonor_03.jpg medalofhonor_04.jpg

Tým, který jako první dosáhne stanovené hranice bodů, pak vyhrává celou hru. Což je, mírně řečeno, lehce na hlavu. Nezřídka se mi stávalo, že přestože jsem nebyl zrovna top hráčem týmu (jinými slovy měl jsem K/D ratio asi 15:25), patřil jsem mezi prvních pět nejlepších hráčů.

Při střílení do nepřítele se na vás postižený protivník usměje, doběhne k vám a podřízne vás nožem

Nebylo to tím, že by ostatní byli ještě horší, naopak, byli mnohem lepší – hráli obezřetněji a tak měli na svém kontě třeba jen dvanáct zabitých nepřátel, ale rovněž třeba jenom pět smrtí. A já byl, aspoň co se tabulky ve hře týče, oficiálně lepší.

medalofhonor_05.jpg medalofhonor_06.jpg

Pokud jsem ale příliš nepřemýšlel nad touto skutečností, bavil jsem se více než dobře. Mapa, představující ruiny města Kábul, sice není zrovna extrémně rozsáhlá, ale boje o barák uprostřed vás zabaví velmi dobře, stejně jako si užijete nahánění nepřátel v úzkých uličkách a boje o boční průchod k nepřátelské základně. Až po chvíli se začnete ptát, co je na hře vlastně špatně, že vám to pořád tak nejde, resp. proč nepřátelé neumírají ani po řádné dávce olova v těle.

Jsem nesmrtelnej, nesmrt-au

Na vině není nic jiného, než úchylně nastavený systém samotné hry. Pokud se nepřítele dotknete nožem, nebo se vám povede zasadit mu ránu do hlavy, zemře okamžitě, v tom žádný problém není. Jenže pokud vidíte nepřítele běžícího přes ulici, tak se jeho hlava trefuje poměrně špatně.

medalofhonor_09.jpg medalofhonor_10.jpg

A proto raději zvolíte taktiku, kdy nasypete pár ran do jeho těla. Jenže ouha, ani po pěti, šesti zásazích to s vašim soupeřem ani nehne a skutečně se mu povede doběhnout za roh. Pokud pak v tu chvíli kroutíte hlavou místo toho, abyste rovněž našli nějaký úkryt, připravte se na to, že o pár vteřinek vykoukne zpoza rohu vaše kořist a jednou přesnou ranou vás pošle na věčnost.

medalofhonor_07.jpg medalofhonor_08.jpg

Nevím, jestli je to jinde normální, multiplayer obvykle až tak moc nehraju, ale pokud se Medal of Honor ohání tím, jak bude neuvěřitelně realistický, tak zrovna toto není úplně správná cesta. Naopak je to velice otravná feature, která kazí jinak povedený zážitek z atmosférického střílení a pobíhání po zničeném Afghánistánu. Krčení se za rohem a snaha o co nejlepší pokrytí prostoru mají jistě něco do sebe, ale když se vám pak ještě stane, že při střílení do nepřítele se na vás postižený protivník usměje, doběhne k vám a podřízne vás nožem, asi z vás vypadne spíše proud nadávek, než óda na skvělou hratelnost.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | současná válečná FPS
Výrobce: EA LA | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. řijen 2010
  • Destrukce prostředí
  • Pestré střídání náplně
  • Strhující atmosféra
  • Příliš a viditelně omezované
  • Minimální volnost
  • Krátká kampaň
  • Kolísající frame-rate
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,