První pohled: Zeno Clash – bizarní svět ožívá

Už vás unavuje procházet úrovně lišící se odstínem šedi použitých textur? A nudí vás stále stejné zbraně, které svým zpracováním nikoho nepřekvapí? Vydejte se do fantastického světa, jenž popírá jakoukoli vazbu na minulost či současnost. K představení hry přidáváme i exkluzivní rozhovor s tvůrci.
Kapitoly článku

Rozhovor poskytl Carlos Bordeu, jeden z vedoucích designérů ACE Teamu.

Požadavky:
Minimum:
1.7 GHz processor
512 MB RAM
DirectX 8 compatible video card
Windows 2000/XP/Vista

Doupě.cz: Můžete nám váš ACE Team představit? Jaké máte zkušenosti s vývojem her a jaké jsou vaše předchozí projekty? Kolik lidí pracuje ve vašem týmu a jaké hry se vám líbí?

ACE Team: Historie ACE Teamu spadá do dob, kdy jsme pracovali jako malá skupina vývojářů modifikací. Udělali jsme pár módů pro některé hry a po pár letech jsme začali pracovat jako vývojářské studio soustředící se převážně na PC tituly a tituly pro Xbox Live Arcade. Našim snem ale bylo založit samostatné vývojářské studio, kde bychom mohli dělat vlastní hry, takže jsme to riskli a vytvořili vlastní společnost.

Náš tým je malý a máme rádi různé hry. Nyní hrajeme Smash Bros. Melee a těšíme se na Brawl. (pozn. Super Smash Bros. Brawl)

Doupě.cz: Vaše debutující hra je Zeno Clash. Můžete nám říct, o co v ní půjde a kde jste se při jejím vývoji inspirovali?

ACE Team: Zeno Clash je netradiční akce z pohledu první osoby. Hojně v ní bude využito soubojů na krátkou vzdálenost (pěstní souboje). Její svět je velice podivní a unikátní. Snažíme se do hry přinést prvek neustálého překvapování hráče novými věcmi. Nejedná se tedy o typ hry, kde to co uvidíte v prvních úrovních, vás bude provázet po celou dobu hry.

Co se týče vzhledu hry, čerpali jsme z mnoha zdrojů. Na počátku projektu byly pro nás nejdůležitější ilustrace Johna Blanche z knih ze série “Magie” Steva Jacksona a obrazy Hieronyma Bosche. (pozn. http://www.hegel-system.de/de/gif/Gruen.jpg).

Doupě.cz: Bude ve hře otevřený svět s mnoha hlavními a vedlejšími úkoly nebo jenom arény kde bude hráč bojovat?

ACE Team: Zeno Clash není výpravným fantasy titulem jako je Oblivion. Je mnohem akčnější a lineárnější, ale se silným příběhem a unikátní hratelností. Nemá to být velká hra.

Není to titul s hratelností nad 12 hodin. Je to kratší projekt, což je pro nás ideální, protože jako malé studio se můžeme soustředit na tvorbu zcela něčeho nového a odlišného bez toho, aniž bychom u toho strávili 3-5 let. S roustoucími náklady a náročností vývoje her si myslím, že pro malá nezávislá vývojářská studia je toto způsob, jak přinést nové nápady do herního průmyslu.

  

Doupě.cz: Můžete nám prozradit kousek z příběhu? Jak budeme začínat, kdo je hlavní postava a budeme mít na výběr z několika cest, nebo je postup ve hře čistě lineární? Bude ve hře hodně skriptů?

ACE Team: Příběh hry se točí kolem konfliktu mezi Ghatem a OtcemMatkou, což je Ghatovo otec i matka v jedné osobě. OtecMatka je hermafrodit, rodič mnoha dalších dětí, které žijí v chaotickém městě Halstedom. Jeho rodina tvoří mocný klan. Ghatovo bratři a sestry nejsou všichni lidé. Hra se odehrává v různých lokacích a dokonce časových obdobích, kde hráč potkává a čelí různým velice nezvyklým postavám.

Hra využívá spousty skriptů pro zvláštní události a příběhové sekvence.

Doupě.cz: Nyní pár otázek na akční část hry. Na screenshotech a v traileru jsme si všimli několika podivných zbraní, které vypadají velice organicky a přírodně. Můžete nám popsat některé zbraně a jejich efekt?

ACE Team: Je tam kuše, která pálí dva kovové hroty, které se při nárazu rozlétnout na několik malých kousků. Exploze těch hrotů je velice silná a odlétající fragmenty mohou zasáhnout několik cílů najednou. Další zbraň z videa můžeme přirovnat ke granátometu. Vystřeluje vybuchující projektily, které odhodí nepřítele hodně daleko, ale pokud vystřelíte moc blízko sebe, můžete si ustřelit ruce.

Doupě.cz: Víme, že Zeno Clash je zároveň bojovou hrou. Jak to celé funguje? Bude ve hře systém komb a speciálních chvatů?

ACE Team: Představte si mix klasických titulů jako Double Dragon (pozn. http://freehry.doupe.cz/recenze/double-dragon-retro-mlaticka/) a Punch Out (pozn. http://hry.volny.cz/hry/punch-out). Budou zde komba, úchopy, spousta úhybných (obranných) úderů a protiúderů.

Doupě.cz: Můžete nám říct něco blíže k nepřátelům? Jaké druhy či rasy můžeme očekávat a co jejich umělá inteligence?

ACE Team: Spíše než rasy jsou ve hře různé skupiny nebo klany nepřátel. Hlavní klan je Rodina OtceMatky. Ve hře je také skupina nomádů známá jako “Corwid Svobodných” (pozn. nevím jak to přeložit), kteří se nepovažují za “otroky reality” a jejich jediným cílem je plnění nesmyslnných úkolů. Např. Oxameter je corwid, který chce chodit po přímé linii po zbytek svého života. Nebo Talonco, který má nutkání útočit na ostatní hlavou bez jakéhokoliv důvodu. (pozn. jako Zidane ve finále MS)

Co se týče umělé inteligence, nepřátelé budou na hráče reagovat podle toho, jaký způsob boje hráč praktikuje – jestli bojuje na blízko, nebo na dálku se střelnou zbraní. Hráč bude velice silný v soubojích tváří v tvář.

Doupě.cz: Nyní pár otázek k použité technologii od Valve. Proč jste si vybrali právě Source engine a použili jste nějaké vlastní modifikace či úpravy enginu? Z videa je vidět, že používáte fyzikální engine jako je Havok k vytvoření interaktvního prostředí. Jak bude fyzika ve hře uplatněna a dočkáme se i zničitelného prostředí?

ACE Team: Source engine byl pro nás jasnou volbou. Jedná se o komplexní engine, který má spousty vlastností důležitých pro vývoj Zeno Clash. My využíváme především systém pro tvorbu animací obličeje, které jsou důležitou součástí všech postav a bojových sekvencí. Další skvělou vlastností Source enginu je, že od doby jeho vzniku je neustále vylepšován, např. o HDR, motion blur nebo nový částicový systém.

Hra využívá fyziku ve spoustě situacích, ale ne tak masivně jako v Half-Life. Ve hře budou zničitelné objekty a části prostředí, ale nevidím to jako hlavní vlastnost hry.

Pár věcí na enginu jsme upravili a vylepšili. Používáme vlastní mapování textur (nasvícení textur) a nový systém hloubkového rozostření scény.

 

Doupě.cz: Bude ve hře přítomen i multiplayer? Jestli ano, jaký?

ACE Team: Zeno Clash je pouze singleplayerovým dobrodružstvím.

Doupě.cz: Máte již pro Zeno Clash distributora a budete k distribuci využívat digitální systém jako je Steam? Bude hra distribuována i v Evropě (a České republice)?

ACE Team: V tomto okamžiku je jediným způsobem distribuce právě Steam. To ale neznamená, že to bude jediný způsob distribuce. V současné době jednáme s některými distributory o krabicové verzi.

Doupě.cz: Jedna z posledních otázek. Jaké jsou hlavní vlastnosti hry Zeno Clash, na které jste nejvíce hrdí a proč by si ji hráči měli koupit?

ACE Team: Především herní svět a vizuální styl je to, co Zeno Clash odlišuje od ostatních titulů. Důležitý je také unikátní bojový systém. ACE Team si kladl při vývoji Zeno Clash hlavně tyto dva cíle:

Vytvořit barevný, výrazný a unikátní svět vyhnutím se jednobarevných palet a vybledlých barev, které jsou často vidět ve fotorealistických hrách. Nechtěli jsme udělat hnědo-šedou hru. Důležitá je také častá změna prostředí, barevných schémat, okolí a postav během celého průběhu hry. Některé hry ukazují opravdu působivá prostředí, kterými ale hráč musí procházet hodiny a hodiny, což způsobí, že to prostředí se okouká. Našim úkolem je neustále překvapovat hráče novými elementy v průběhu celé hry.

Představit nový herní mechanismus a bojové situace tak, aby akce nepůsobila stereotypně a monotónně. Nepřátelé používají různé útoky a stejně tak jako odlišně vypadají, tak i jinak bojují. Těžší nepřátelé mohou být poraženi pouze za využití speciálních zbraní a ve hře jsou i bossové. K některým musíte přistupovat nablízko, s jinými bojujete z povzdálí. Hráč bude dokonce bojovat s bytostmi a zvířaty, které budou reagovat značně odlišně od standartních nepřátel.

Doupě.cz: Poslední otázka. Vaše další budoucí projekty, máte něco v plánu?

ACE Team: Máme spousty bláznivých nápadů….ale nic neplánujeme. Našim hlavním cílem je dokončit Zeno Clash a udělat z ní nezapomenutelnou hru.

Doupě.cz: Díky za rozhovor

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,