Recenze: AIM Racing – kov, sliz a slzy

Burácení motorů, předení podivných hmyzo-kovových přetvorů a cesta s jediným cílem – šachovnicovým praporkem.
Kapitoly článku

Sci-fi závodů není na PC poslední dobou mnoho a ani ostatní platformy, snad s výjimkou PS3 a PSP vybavených Wipeoutem, na tom nejsou moc dobře. Dalo by se říct, že poslední dobou přišlo na milovníky rychlých vznášedel pekelné období. Naštěstí se z dýmu Satanových kotlů vynořil titul s názvem AIM Racing, který už dle ceny zapadá spíše do kategorie budgetových titulů. Je zajímavé, jak nenápadné hry rády vystrkují nenápadné drápky, jimiž se přichytí na kůži zákazníka a nedají pokoj, dokud si je nezahraje.

 

Hru jsem tedy po chvíli váhání nainstaloval, spustil a zvědavě mžoural na intro, které mi trochu připomnělo výše zmiňovaný Wipeout smíchaný se závodem kluzáků ve Hvězdných válkách. Když k tomu přidáte ještě oddechovou hudbu a na první pohled pohodovou hratelnost, není zdánlivě co řešit.

AIM Racing připomíná Wipeout smíchaný se závodem kluzáků ve Hvězdných válkách

Dá se očekávat relativně nenáročná hříčka, jež pobaví občasného hráče a odsaje z jeho peněženky zanedbatelné tři stovky. Nic výjimečného, pro hardcore hráče spíše směšně lehkého a aimracing_art1.jpgnezábavného.

Nebudete se mi tedy doufám smát, když přiznám, že jsem šel do šampionátu s pocitem neporazitelnosti a hned na úvod si říkal, že první závod dojedu s prstem v nose. Jakmile můj protivník odstartoval, a už během prvních deseti sekund se dostal o nějakých deset sekund přede mě, začal jsem tušit, že mě hra oklamala tělem.

TIP: Veškerá dostupná vylepšení v šampionátu se snažte vložit do síly pancíře nebo do zbraní.

Zapojil jsem tedy do provozu obě ruce, sešlápl pedál a začal uhánět s raketou o závod. Není asi nutno dodávat, že jsem po neznámé členité trati boural jako zoufalý lumík a zaslouženě prohrál.

Znovu a lépe

Jako správný externista jsem se nedal a závod rozjel znovu. Tentokrát jsem se lépe připravil, odstartoval takřka zároveň se soupeřem a relativně bez problému se ujal vedení. Zdálo se, že krize je zažehnána a hra jen klade důraz na správný odpich u startovní čáry. Ve chvíli, kdy jsem se začal usmívat a pomalu se přestával snažit přišlo překvapení – naváděná raketa. Jak asi tušíte, dáreček tohoto kalibru dokáže spolehlivě vyrazit nejen dech, ale i váš závodní stroj.

aimracing_03.jpgaimracing_04.jpg

Zatnuté zuby, časová ztráta někde kolem pěti sekund a další střely povalující se kolem trati. S krví v očích jsem rozjel destrukční derby a soupeře doslova rozstřílel na atomy, abych jeho doutnajícím plechům ukázal prostředníček.

TIP: Snažte se držet více vzadu a nenápadně nepřátele odstřelovat - stylem start-cíl v této hře prostě nedojedete.

Po chvíli se sice plechy stekly stejně jako u Terminátora, ale já byl tentokrát připraven. Měl jsem totiž v zásobě i další dárečky, jako byly miny a podobné veselosti, jež stačilo nasázet do ideální stopy a pak jen poslouchat libozvučné výbuchy v prostoru trati.

VIDEO: 2165 'A.I.M. - ukázka hraní'

Různě rozházené power-upy totiž znamenají ten nejmarkantnější rozdíl mezi všemi závodníky a pokud chcete obstát proti umělé inteligenci, musíte se naučit je využívat aspoň stejně dobře, jako vaši protivníci. Kromě standardních a již výše zmíněných zbraní se třeba dočkáte krátkodobých vylepšení ovladatelnosti vznášedel, zrychlení anebo neprorazitelných štítů.

Míjení miny

Už kvůli tomuto systému jsem po prvním závodu větřil, že jsem se ve hře trošku přepočítal a další tratě mi daly za pravdu. Vskutku nejde o nudné závodění, kdy člověk v úvodu sejme pár soupeřů, aby se dostal na vedoucí příčky a pak již jen udržuje stabilní rychlost a otevřená víčka; ale o nervydrásající destrukci bez konce.

Vyjet na trať s cílem rozstřílet vše, co se pohne

Což je na jednu stranu obrovské plus, na stranu druhou už to tak zábavné není ve chvíli, kdy zjistíte, že se vyplatí držet se spíše na chvostu závodního pole a pořádně začít závodit až kolo před koncem.

aimracing_05.jpgaimracing_06.jpg

Hra totiž obsahuje poměrně nevychytaný catch-up systém, který vás spíše trestá než motivuje. Skutečně je naprosto perfektní zjistit, že vás po perfektně zajetém kole dohnala zničehonic se vynořivší loď, která vám vzápětí natrhla záď kulometem a pro lepší pocit přidala ještě výbušné překvapení. Jediným možným řešením je tak přistoupit na drsná pravidla, naježit závodní stroj kulomety i dalšími děsivými zbraněmi a vyjet na trať s cílem rozstřílet vše, co se pohne.

Dostupné pro: PC
Žánr: Závodní | Akční závodění
Výrobce: Skyriver Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: srpen 2009
  • Zábavná destrukce
  • Pořád se něco děje
  • Vymakané power-upy
  • Vysoká obtížnost
  • Některé slabší tratě
  • Nepodstatnost výběru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,