Recenze: Death Track: Ressurection – smrtící rychlost

Staré známé série se často po létech dočkají pokračování. Death Track sice není známá série, ale v kruté rychlosti se blíží další díl i tak.

Je tomu přibližně devět let, co nás poctila svojí přítomností závodní hra Death Track Racing. Pokud marně vzpomínáte, co to bylo za skvělý titul, když se o něm tak zmiňuji, klidně nechte úvahy stranou. Hra možná lehce zazářila, ale pak stejně rychle zapadla.

Jakmile se objevilo intro, hned se mi asocioval Mrazík

Přesto se však viditelně našel někdo, komu se líbila, konkrétně tvůrčí tým Sky Fallen. Ano, pochopili jste správně, pokračování víceméně nevýrazné hry vytvořilo studio na míle vzdálené původním autorům. No a co, hlavně že je hra tady.

Hned na první pohled Death Track: Ressurection nezapře několik věcí. První je budgetová kvalita, kdy za pár stovek může očekávat nabroušenou novinku pouze jeden náš nejmenovaný diskutér s přezdívkou říšského generála, druhou pak země původu. Jakmile se objevilo intro, hned se mi asocioval Mrazík, stejně jako mi tato nestárnoucí ruská pohádka naskakovala před očima při každém příběhovém filmečku mezi závody.

Vzhůru na upíry

A co dělá vlastně nějaký děj v závodní hře? Přímým srovnáním sice nemohu sloužit, ale předpokládám, že hloubka příběhu odpovídá německému pornu, což by jeho přítomnost už vysvětlovalo. Prostě v daleké budoucnosti, po velké válce, blablabla, kecy v kleci, destrukční závody v ruinách velkých měst, nějaké nesmysly okolo, piloti záhadně umírají. A teď se do mne můžete klidně vrhnout, že jsem vám celý děj prozradil a nebudete mít důvod hru vůbec zkoušet.

death track ressurection 01.jpgdeath track ressurection 02.jpg

Podobně jako třeba v případě série Need for Speed není omáčka až tak důležitá (i když si v obou případech viditelně tvůrci myslí opak), pokud prim hraje pocit rychlosti, který vás zatlačí do křesla, rozbubnuje srdce na úroveň válce skvěle šlapajícího závodního motoru, adrenalin vžene do žil jako rajský plyn do benzínu a při nárazu rovnou přichystá i pytlík na zvratky. Přesně takový je opojný dojem z jízdy na plný plyn v Death Track, ovšem hra přináší i něco navíc.

Tvůrcům se podařilo navrhnout skvělé tratě, které mají vést ve významných světových metropolích, Prahy nevyjímaje, stylizovaných do temné budoucnosti. Třeba naše hlavní město je v očích autorů viditelně doupětem upírů, jako by vypadlo z Van Helsinga se svými gotickými domy kolem trati. Tu se proháníte úzkými spletitými uličkami, stále však dostatečně širokými pro pořádné závodění, jinde zase projíždíte mezi zbytky akvaduktu na široké rovné cestě, nebo ničíte památky okolo pro bombastické efekty.

Usmažte ty smažky!

Paradoxně právě ony výbuchy a podobné vylomeniny mne však přesouvají ke stinným stránkám celého titulu. Když zničíte první budovu, nebo skočíte na obří rampě, může se vám ještě líbit zpomalený záběr oblétávající celou událost. Podruhé už to bude o něco slabší, protože si uvědomíte, že ztrácíte onen výše zmíněný pocit rychlosti, abyste o několik prostřihů později velebili Electronic Arts, že v Need for Speed je napadlo přidat možnost zpomalené záběry vypínající.

TIP: Na kratší závody nepotřebujete nutně laser, vezměte si spíš plasmu - je silnější

Když se pomalu odlupují kousky mrakodrapu, aby se nakonec celý svalil vedle trati, zatímco vaše pohybovadlo čeká na řízení před náročnou zatáčkou, získá bobříka trpělivosti ten, kdo nepronese jediného křivého slova.

death track ressurection 03.jpgdeath track ressurection 04.jpg

Každá z tratí má přitom dva základní režimy závodů – klasický a moderní. Zatímco v moderním se zničená konkurence, nebo i vaše kára, znovu objeví na trati, pouze si výraznou časovou prodlevou, v klasickém případě je nutno jezdit ne méně kol, protože výbuch vozu pro něj znamená konečnou.

Poprvé se vám může zpomalený záběr ještě líbit

Nevýhodou první možnosti je nedořešený respawn, kdy se vám protivník klidně objeví přímo před čumákem, druhá varianta zase nutí k nadávání nad jistou náhodností. Kolem trati totiž třeba později létají i strážní roboti útočící poměrně silně na náhodného jezdce, což rozhodně nepotěší, pokud jste to zrovna vy v posledním kole závodu a se zbytečky zdraví.

death track ressurection 05.jpgdeath track ressurection 06.jpg

Pokud už si zvyknete, a stihnete při řízení vnímat i něco jiného, než jen trať a změť projektilů vysílaných vaším směrem, můžete se také zapojit do řežby střelbou některé ze dvou palubních zbraní, nebo nastražováním pastí za vozem. K tomu se vám šiknou i nějaké ty bonusy rozházené po trati, které se však zcela náhodně pohybují a jejich sebrání je často nadlidský výkon. A vzhledem k tomu, že spoléhat se na doplňování munice bonusy není vhodné, jednoznačnou volbou zbraně je laser, jež se v průběhu času sám dobíjí. Ostatní jen tak je, aby se neřeklo.

Za ty peníze?

Zbraně, stejně jako svoji káru, přitom můžete průběžně vylepšovat mezi závody za body, jejichž získání je však stejně náročné na pochopení, jako řeči našich politiků. Občas se dokonce přihodí, že sice závod slavně vyhrajete, ale protivníci jsou ohodnoceni za nějaké nepochopitelné akce více, než vy.

TIP: Skačte, skačte a ještě jednou skačte, jsou za to body.

Přesto však nebudete trpět nedostatkem peněz a po chvíli už budete mít několik vozidel naplno vylepšených, čímž ale rozhodování o nákupech tak trochu ztrácí na významu.

death track ressurection 07.jpgdeath track ressurection 08.jpg

Hra sice nabízí několik dalších způsobů, jak ukrátit svůj volný čas, než je příběhová kampaň, s výjimkou modu Challenge, kdy plníte různé úkoly, však ani nestojí za zmínku. Na druhou stranu, výzva zničit několik protivníků během jednoho kola, nebo třeba zajet šibeniční čas pod nepřátelskou palbou, přinese docela slušné občerstvení. Jediná škoda je, že tvůrcům už nezbyl čas, chuť, nálada, peníze, nebo cokoliv jiného dalšího nepodstatného k tvorbě hry pro více hráčů.

death track ressurection 11.jpgdeath track ressurection 12.jpg

Death Track by mohly být vcelku solidní závody, nebýt několika zcela zbytečných chyb v náhodnosti výsledků. Takhle máte sice skvělý pocit z rychlé jízdy, ale také hořkou pachuť v ústech proto, že často vaše snaha přijde vniveč. Zase ale s tou cenovkou, kterou na krabici této hry najdete, nemůžete prostě čekat Goťáka, nebo prostě jeho ekvivalent mezi závodními hrami.

Žánr: Závodní | akční závody
Výrobce: Sky Fallen | Webové stránky hry
  • Pocit z rychlosti