Recenze: MySims Kingdom – půl princezny a království za ženu

V říši mocného krále Rolanda panuje strach a smutek, a jen vy můžete na tvářích Simíků znovu vykouzlit úsměv.

Traduje se, že člověk dvakrát nevstoupí do stejné řeky. Toto pořekadlo však evidentně neplatí pro herní vývojáře, zvláště pak ty z EA Games. Jak jinak si vysvětlit až neskutečnou záplavu datadisků k The Sims a podobným hrám, které nepřinášejí moc velké oživení konceptu? Krom těchto produktů se však vytvářejí i spin-offy, jež mají za úkol s pomocí známé značky prodat i hru, která s tou původní nemá moc společného. Způsob, jež využívá u spousta televizních seriálů a filmů, se tak dostává i na obrazovky monitorů.

Obecná změna na PC by však byla nevýhodná; hlavní vývojářský tým má plné ruce práce s The Sims 3, a proto bylo nutné přijít s něčím úplně novým. Distributoři z EA si pomysleli, že je nutné využít i handheldovou platformu, která na popularitě nabývá přímo raketovým tempem.

Zlodějíček odnese pod kabátem i středně velký rodinný domek

Jak řekli, tak udělali, a na dvou obrazovkách NDS vylezli roztomilí My Sims. Hráli se sympaticky, nabídli spoustu možností a hlavně alternativu k Animal Crossing. Moc vody v řece času neuplynulo a na stůl dopadla další hotová hra nazvaná My Sims Kingdom.

Jak už název napovídá, budete se tentokráte na dvou obrazovkách NDS starat o království. Ne, že by to bylo nějak významně poznat. Ve hře se sice objeví zapomnětlivý a roztržitý král Roland, ale s absolutistickou formou vládnutí a se středověkem mají My Sims Kingdom společné málo co. Přívlastek na hře visí jen z jednoho prostinkého důvodu – aby krabice křičela, že je tu nový díl se zajímavým podtitulem. Nikoho evidentně příliš nezajímá, že je název zvolený krapet nevhodně a spíš by se měl nahradit vhodnějším „New edition.“

TIP: Pokud nevíte, kudy kam, podívejte se do menu a proklikejte si jednotlivé úkoly, které vám místní obyvatelé zadali – nezřídka se v tomto malém deníčku nachází i nápověda k danému úkolu.

Sázka na nejistotu

Nová edice vyjadřuje všechno, co My Sims Kingdom nabízí. Nové příběhy, nové postavičky a několik nových miniher. Další rozdíly oproti předchozímu dílu by obyčejný hráč obdařený aspoň minimální zapomnětlivostí hledal jen těžko. Rozhodně tak odmítám tvrzení, že Kingdom přináší něco až tak významného, a dle mého by se pro hru spíše hodilo označení datadisk. Na druhou stranu se není moc čemu divit, předchozí díl se dobře prodával, koncept byl evidentně úspěšný, tak proč ho měnit?

Hře ovšem nelze křivdit – skutečně přináší něco, co jste v minulém díle vidět nemohli. Osvěžující ingrediencí s pikantní chutí je v tomto případě příběh, který zastřešuje vaše snažení o zvelebení města. Ve zkratce jde o to, že do království přišel záhadný cizinec, jenž se neštítí svým záhadným zařízením okrádat nebohé Simíky. Nejedná se však o žádného kapesního zlodějíčka, pokud tedy neznáte kapsáře, který vám pod kabátem odnese i středně velký rodinný domek.

Což se samozřejmě obyvatelům městečka nelíbí a mají velký strach, co jim neznámý zločinec odnese příště. Vy, jakožto kamarádi místní starostky máte za úkol zbavit občany strachu a pomoct jim z jejich trápení.

Na svůj mateřský jazyk zíral jako bobr na plastový strom

Pokud nyní očekáváte, že budete běhat jako slepička, když chtěla vyžebrat pro přidušeného kohoutka vodu, tak se nepletete ani v nejmenším. Jen místo vody budete jednou nosit zeleninu, podruhé zase shánět součástky do profesorova nového a experimentálního stroje a potřetí zase fotit uprchlá zvířátka ze ZOO.

TIP: I když vám to hra nejdříve tají, minihry se dají odehrát i na platinovou medaili. A to už je opravdu na chlubení se přátelům.

Ono to mluví!

V podstatě jediné, co úkoly odlišuje, jsou pak charaktery postaviček. Je opravdu rozdíl plnit nějaký ten úkol pro starostku posedlou zeleninou, nebo pro skautského vůdce, který bydlí v růžovém domečku a neustále dělá dřepy. Zkrátka a dobře je každý Simík něčím specifický, což zabraňuje neurvalému útoku stereotypu. Samozřejmě nemůžete čekat charaktery, jenž by se rovnaly mytickým postavám z řeckých bájí, ale přeci jen si každý občan zaslouží jistý podrobnější rozbor a na některé jen tak nezapomenete.

V tuto chvíli trošku zamrzí celkový systém dialogů, který tvůrci do hry implementovali. Pokud si chcete popovídat s nějakým tím Simíkem, musíte si vyslechnout jeho trápení a odpovídajícím způsobem reagovat. Nevybíráte si ovšem samotné věty, jež byste postavičce říkali, ale volíte pouze z nabídky čtyř projevovaných emocí, popřípadě z nabídky ano/ne. Smutné je to, že správná je vždy jenom jedna varianta, což sice zabraňuje větvení hry, ale občas chybí možnost vyprofilovat si charakter vašeho alterega.

K lepšímu porozumění herním hrdinům pomůže i věc na NDS nevídaná – česká lokalizace. Musím se přiznat, že jsem chvíli na svůj mateřský jazyk zíral jako bobr na plastový strom; přeci jen, kdo by čekal češtinu ve hře, která celosvětově vyšla v pouhých šestnácti jazycích? Na jedné straně je obdivuhodné, co se podařilo českým zástupcům v EA vyjednat, na straně druhé je potom třeba zmínit samotnou kvalitu překladu. Ne, že by byla apriori špatná, ale občas mně připadalo, že hru překládal člověk, co ji nikdy nehrál. Nasvědčuje tomu například hláška „Hráno x čas/y.“

Dostupné pro: PC, Wii, 3DS
Výrobce: EA Games | Webové stránky hry
  • Esence