Recenze: Naruto: Ninja Destiny 2 – kterak jsem je všechny zmlátil

Mladý ninja Naruto je japonským oblíbeným hrdinou a vy se nyní můžete na NDS přesvědčit o tvrdosti jeho pěsti.

Časy se mění a s nimi způsob vedení válek. Již ve středověku započal proces odosobnění boje – meče se postupem času měnily v luky a kuše, aby se s masovým využitím střelného prachu přetransformovaly do mušket. Boje už se neodehrávaly na krátkou vzdálenost, na šermířské umění se začalo zapomínat a pěstní souboje už dávno semlel neúprosný čas. Zbyl jen ten černý a smrtící prach, spolu s olověnými střelami.

V Japonsku se však stále uznávala bojová umění, kdy k usmrcení či ochromení protivníka stačil jeden jediný chvat.

Ukázka hraní předchozího dílu

Naruto se snaží připomenout právě toto prastaré umění válečníkovo. Cestu zatnuté pěsti a otevřené dlaně, figuru kudlanky nábožné a smrtícího chřestýše. V seriálu se setkáváme se spoustou moralistických poučení, stejně jako s několika souboji a ukázkami starého dobrého ninjitsu.

Na příběh vám zajisté padne vaše velectěná bulva jako první

Vývojáře tak napadlo zřejmé – využít značky Naruta a vytvořit bojovku, kde by střapatý blonďák hrál hlavní roli. S Ninja Destiny 2 se tak na NDS dostává další z japonských fenoménů. Má v rukávu ukryty finesy, nebo se pokouší udeřit pod pás?

Samotná hra již při prvním spuštění evokuje legendární Mortal Kombat – záložka Single-Player dává na výběr z několika borců, v jejichž kůži můžete namlátit protivníkům. Zpočátku je však nabídka charakterů notně omezena, čímž sama hra pokládá otázku: Kde sehnat další postavy z univerza Naruta? Odpověď je nasnadě - pomocí několika dalších režimů, jež jsou si sice podobné, jako vejce vejci, ale zcela evidentně bylo potřeba něčím hru natáhnout a „vylepšit.“

TIP: Pro rychlé vítězství mačkejte nejsilnější útok a v případě nutnosti se přesuňte za soupeřova záda. Výsledek zaručen.

Legenda jménem Naruto

Anime seriál Naruto představuje velké množství charakterů a odhaluje divákovi zákulisí školy pro ninji. Začínající ninjové jsou rozděleni do skupin po třech, které jsou vedeny zkušeným mentorem – tzv. sensei. Naruto, jakožto vcelku problémový a arogantní hoch, působí zpočátku nemalé problémy svým soukmenovcům – Sasukovi Uchiho a Sakuře Haruno. Jeho nerespektování autorit se rovněž nelíbí Kakashi Hatakemu, jejich mentorovi. Proto hned na úvod zkouší všechny účastníky poněkud atypickým testem.

Nazývá ho trénink přežití a cílem jednotlivých ninjů je získat od Kakashiho zvoneček. Ten, kdo ho získá, dostane oběd. Zvonečky jsou pro skupinu tří jen dva – tak, aby se jeden ze skupinky musel na obědvající ninje jen dívat. Narozdíl od svých přátel ale Naruto nevolí opatrnou vyčkávací taktiku, ale pokouší se sensei konfrontovat přímo. Za tento tah si vyslouží na jednu stranu obdiv, na druhou spoustu bolesti a možná i posměchu. Toho druhého tedy hlavně od svého učitele.

I tato jediná příhoda dostatečně popisuje Narutův charakter. Proč se ale tento chlapec na sebe neustále snaží upozornit? Je to jednoduché – už v dětství byl Naruto postižen strašlivou nehodou. Byl do něj zaklet démon devítiocasé lišky, která terorizovala celou vesnici. Díky tomuto daru i prokletí zároveň sice ovládá pokročilé bojové techniky, ale trpí osamělostí. Lidé se jej totiž nadevše bojí. Naruto se i přes tento fakt chce stát jejich ochráncem – nejmocnějším ninjou, jenž se může pyšnit titulem Hokage.

Já chci být Hokage!

Hned první chuťovkou, na níž vám zajisté padne vaše velectěná bulva, je takzvaný příběh. Nerad ve svých recenzích vyzrazuji pokročilý děj hry, ale zde nemám na vybranou. Proč? Jednoduše proto, že se za tu hodinu, kterou vám dohrání příběhového módu zabere, nic jiného nestane. Ptáte se, co je tedy cílem vašeho heroického snažení? Sesbírat pro Mistryni roztroušené svitky, přičemž každý z nich hlídá nějaká postava ze seriálu. Nic víc od příběhu slabého jako kojenecká voda nečekejte – byli byste jen zklamáni.

Levely vývojáři vytvořili nejspíše generátorem náhodných map

Samozřejmě jsem vcelku rozumný člověk a jsem ochoten připustit, že zrovna od bojovky hlubokomyslné úvahy skutečně čekat nemohu. Proto jsem se upnul na přidanou hodnotu, jež by měl příběhový mód rozvíjet. Narozdíl od obyčejného mlácení totiž sliboval i pohyb po pečlivě vypracovaných levelech a předměty, jež se v nich měly nacházet a které měl Naruto využívat k získání výhody nad nepřítelem. Věci se bohužel smrskávají do klasického „uzdrav mě“ a „posil můj útok.“ Smutné je rovněž to, že jsem je za celou hru využil jen jednou.

Samostatný odstavec si potom zaslouží pečlivě vypracované levely. V praxi totiž vypadají, jako by je tvůrci vhodili do generátoru náhodných map, vyzkoušeli, jestli se dají projít a zařadili je do hry. Tomu odpovídají i nezajímavé kulisy, které sice jednou představují poušť a podruhé prales, ale co naplat, když jsou to ty samé čtvercové místnosti propojené chodbami a obsazené stále těmi samými nepřáteli?

TIP: Jestliže použijete 4x za sebou slabý útok a 1x silný, provedete velice silné kombo.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Akce, Arkády | bojovka