Recenze: Polda 2 - s Pankrácem na iPhone

Podařená česká adventura Polda 2 se objevila na iPhone. Šílený humor, hlasy Luďka Soboty či Jiřího Lábuse a spoustu klikání si tak můžete užít kdekoliv.

Pro neznalce žánru point & click adventur na začátku jen krátce připomenu, že se jedná o hry, ve kterých chodíte s postavou a promyšleně klikáte kolem sebe, abyste sbírali a kombinovali různé předměty a mohli se v příběhu posunout zase o kus dál. Žánr adventur je prostě jakousi kombinací hádanek a často zamotaného příběhu.

Polda 2 jde pevně ve stopách svého předchůdce z PC a nutno uznat, že to není na škodu. Znovu se tak dostanete do kůže mírně natvrdlého policisty Pankráce a pustíte se do řešení jednoho šíleného zločinu. Story si ničím nezadá s opravdu “magorskou“ podívanou a parodií nejvyššího řádu.
Městečko Mersias se stane svědkem zločinu, ve kterém při volbě nové Miss dojde k velkému požáru.

Story si ničím nezadá s opravdu “magorskou“ podívanou a parodií nejvyššího řádu

Na tom by ještě nebylo nic tak divného, kdyby to nebyly klonované krásky. Mersias je totiž známé svým světovým vynálezem klonování lidské rasy a vemte jed na to, že to není jediná nadpřirozená věc na tomhle zapadlém místě. Časem se děj natolik zamotá, že někdy opravdu zůstává rozum stát nad tím, jak na něco podobného autoři vůbec přišli.

Ať už je příběh sebešílenější, musím uznat, že vás dokáže vtáhnout a udržet pěkně dlouho. Je to díky naprosto dokonalým hláškám hlavních protagonistů a bláznivým příhodám policisty Pankráce. No považte, už jste někdy chytali naklonovaného zločince Davida Copperfielda, nebo potkali na ulice Adolfa Hitlera a Napoleona? Autoři některé komiksové scénky vybičovali do extrému a zašli ještě mnohem dál, protože parodovali snad všechno, co se dá. Mimochodem, vše je kompletně nadabované herci Luďkem Sobotou, Jiřím Lábusem a dalšími osobnostmi českého showbyznysu, které propůjčily svůj hlas této hře a iPhone verzi nevyjímaje.

Polda 2 je na iPhone převeden bez chybek, což si zaslouží pochvalu. Všechny lokace mají stejný kreslený vzhled jako původní verze na PC a díky občasným animacím na pozadí nejsou vyloženě statické. I když se pořád pohybujete jen po městečku Mersias, dostanete příležitost navštívit uctihodných 50 míst, kde zažijete spoustu zábavy. Třeba policejní stanice na začátku je zářným příkladem toho, jak se autoři snažili, aby přinesli na iPhone plnohodnotnou hru se vším všudy. Vše je naprosto stejné s PC verzí hry, až jsem žasl nad tím, kam až došla mobilní zábava.

Zhýčkán hrami současnosti jsem se zasekl hned v úvodu a musím říct, že obtížnost je nastavená  pořádně vysoko. Už PC verze nebyla procházka růžovou zahradou a Polda 2 na iPhone vám rozhodně z ničeho nesleví. Znovu tak řešíte nelogické hádanky, nad kterými budete ztrácet soudnost. Některé jsou dokonce tak nesmyslné, že na ně přijdete jen metodou pokus-omyl. Někdy máte zase problém vůbec najít předměty, takže se připravte, že se v některých případech uklikáte k smrti (v dobrém slova smyslu – pozn. red.). Ne, že by to bylo na škodu, ale někteří novopečení hráči určitě zažijí krušné chvilky.

Ovládání je vyřešené na jedničku. Šipkou se jednoduše pohybujete po dané lokaci a jakmile narazíte na aktivní předmět, zobrazí jeho se popisek a po dvoukliku se vám automaticky přidá do inventáře.

Polda 2 si i po letech dokázal udržet nekonečnou dávku humoru

V přehledném boxu následně zjistíte k čemu se co používá, popřípadě můžete nalezený předmět zkombinovat s jinou věcí.

Polda 2 si i po letech dokázal udržet nekonečnou dávku humoru. Tahle legendární adventura je prostě povinností každého majitele iPhone / iPod Touch. Vše je původní a po celou hru vás bude navíc doprovázet profesionální dabing známých českých osobností. Kreslené grafické zpracování působí velmi hezky a vyváženě. iPhone platforma mu holt padne jako ušitá. Za cenu 4,99 € (asi 130 Kč) se Polda 2 řadí mezi ty levnější adventurní kousky a některým z vás určitě vydrží na hodiny a hodiny skvělé zábavy.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Adventury | point & click adventura
Výrobce: Zima Software | Webové stránky hry