Recenze: Space Miner - Stopařův průvodce po asteroidech

Vesmírnej horník, to je velkej pán, lítá vesmírem skoro pořád sám, musí znát reaktory, štíty, rudy, sběrače...a mít iPhone, aby si užil spoustu zábavy.

Jooo, těžit rudu z asteroidů není žádný med, stačí jeden blbý kontrakt a problém máš hned. Za zadkem ti sviští lasery, vesmírná plechovka pod zadkem se třese, štít je skoro v háji a reaktor to přetížení nějak blbě nese... A dost. Pro změnu zase trochu klasicky. Space Miner patří k oněm hrám od nepříliš známých vývojářů, které ale mají neopakovatelné kouzlo. Takovéto hry dělají ze svých autorů legendy herního průmyslu. A své tvrzení jsem ochoten dokázat.

Příběh jako by vypadl ze sci-fi komedie a nemohu si pomoci, inspirace Stopařovým průvodcem po Galaxii je prostě cítit rozhodně pokud jde o styl humoru. Náš hrdina spolu-podědil vesmírnou stanici uprostřed pole asteroidů.

Inspirace Stopařovým průvodcem po Galaxii je prostě cítit rozhodně pokud jde o styl humoru

Jedinými stálými obyvateli stanice jsou jeho poněkud potrhlý fousatý strýček Jeb, který je naprosto geniálním tvůrcem problémů (který člověk by byl schopen během svého života zavinit zkázu vesmíru, vymazat historii, zlikvidovat paralelní dimenzi, vytvořit černou díru a mezitím ještě upsat stanici panu největšímu záporňákovi?) a mimozemšťan obchodující s technologiemi.

Právě Galactus se svou povahou, která naprosto postrádá vtip a většinu lidských citů, ve finále působí nejkomičtěji. Však co byste řekli někomu, koho požádáte o pomoc a jeho odpovědí je, zda u sebe náhodou nemáte nanoroboty, paralelní dimenzi a 200 litrů vodíku? Krom hromady humoru hra mísí všechny další propriety podstatné pro dokonalý herní zážitek. Čeká vás neuvěřitelné množství vedlejších (vtipných) úkolů, okořeněných (humornými) dialogy, setkáte se s celou řadou dalších postav, místo první vesmírné plechovky si vybudujete pořádný bitevní koráb a prostě budete KING uznávaný celým vesmírem. Zvláště po splnění posledního úkolu, který prověří vaši bránici jak máloco.

Hudební doprovod zvučí v rytmu country a melodie ke hře tak dokonale sedí, že si prostě budete podupávat a pobrukovat s sebou. A pokud by snad country opravdu nebyl váš šálek kávy, můžete si vybrat jakoukoliv melodii z vlastní hudební knihovny. Zvuky jsou... DOKONALÉ. Víc se o nich napsat nedá a pokud bych někdy v životě měl šanci slyšet explodující asteroid po zásahu laserů, určitě to bude znít velmi podobně. Grafika, obzvláště na poslední generaci přístrojů 3GS, je naprosto úchvatná.

Se svou lodí můžete zacházet prakticky jak se součástí vlastního těla

Rotující asteroidy hází odlesky, poškození nepřátelští roboti jiskří, střely osvětlují okolí atd atd. Navíc i do grafiky autoři vměstnali svůj humor - pochopíte.

Ještě se krátce zmíním o ovládání a to v dobrém slova smyslu. Hra se totiž ovládá tak úžasně přirozeným způsobem, že jsem to u her na iPhonu ještě nezažil. Jeden palec ovládá směr lodi, druhý motor + zbraně. Výsledek je, že se svou lodí můžete zacházet prakticky jak se součástí vlastního těla...
Space Miner je právem označován jako jeden z nejlepších titulů pro iPhone/iPod/iPad. V této hře najdete vše hratelnost, humor, dokonalé technické zpracování a ještě jednou humor a navrch zábavu. Vyzkoušejte, tahle hra si vysoké hodnocení zaslouží. A teď mě omluvte... jooo, těžit rudu z asteroidů, není žádný med, stačí ale těžit a vesmírnej bourák bude z tebe hned...

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: Venan Entertainment, Inc. | Webové stránky hry