V červnu přijde do kin nový film Terminator. Pro hráče z toho pochopitelně plyne i hra na jeho motivy, jež byla představena na letošním GDC.
Řekl jsem to už několikrát, a klidně to zopakuju znovu. Letošní Game Developers Conference toho herním fanouškům nabídla skutečně přehršel, za což bychom měli být organizátorům i vystavovatelům právem vděční. Zvláště, když si našli čas (a občas odvahu) představit nadmíru očekávané tituly, jakými je třebas herní adaptace čtvrtého filmové Terminátora.
Hra s podtitulem Salvation si tak odbyla jakousi předpremiéru, když si ji přítomní redaktoři zahraničních magazínů mohli do jisté míry vyzkoušet. Své poznatky přitom nejrychleji sepsal asi server Joystiq, díky čemuž vám mohužu předložit několik informací a závěrů, k nimž tamější "tester" za tu chvíli dospěl.
Nepřátelé vyžadovali notnou dávku trpělivosti a kulek, aby se odporoučeli do křemíkového nebe
Hned na začátek by se asi hodilo zmínit, že redaktor nebyl z demoverze zrovna dvakrát nadšený, takže pokud si ohledně projektu děláte přehnané naděje, raději byste měli přestat číst. Zmiňovaný novinář totiž, mimo jiné, hře hned na začátku vyčetl, že vypadá až příliš jako Resistance: Retribution (začínám se bát).
Chvíli na to se do vývojářů pustil i kvůli systému krytí, který působí, alespoň ve verzi, jež mu byla zpřístupněna, nedodělaným dojmem. Zatímco krýt se zvládnete snadno, dostat se z tohoto relativně bezpečného úkrytu už tak snadné nebude. S přihlédnutím k faktu, že nepřátelé, proti nimž v hratelné ukázce stál, vyžadovali notnou dávku trpělivosti a kulek, aby se odporoučeli do křemíkového nebe, se to jeví jako velmi nepříjemná skutečnost.
Jejich zničení tak bude vyžadovat častou spolupráci s vašimi spolubojovníky (umělá inteligence dostane pořádně zabrat, ale už nyní se bojím, že zklame na celé čáře), kteří odlákají pozornost robotů, zatímco vy se proplížíte za ně a poškádlíte obnažené obvody. Případně můžete protivníky vyřídit i přesně mířeným granátem, avšak dá se očekávat, že těch se bude ve hře nacházet poskrovnu.
Většinu času si tak budete muset vystačit se samopalem, případně brokovnicí, jedinými dvěma zbraněmi, které se v demu nacházely. Bohužel, tento model značně znepříjemňuje absence jakýchkoliv lékárniček, či postupného doplňování života. Jak z hraní vyplynulo, k dostání se z jednoho checkpointu k druhému vám bude muset vystačit předem nastavený "počet životů", jež se znovu doplní teprve až úspěšně dorazíte k další save lokaci.
Nebýt přítomných endoskeletonem obalených zabíjáků, a Johna Connora, snadno si hru spletete se stovkou jiných průměrných akcí
Mimo to byla redaktorovi serveru Joystiq představena i minihra, v níž se uvelebil na korbě náklaďáčku a pálil po poletujících dronech, jejichž zneškodnění sice nebylo přehnaně složité, avšak jejich přesnost nutila hráče k rychlému ukončení jejich krátkého elektrického života.
Na závěr byl představen i split-screen multiplayer, k němuž jsem se ovšem dozvěděl pouze, že běžel v pohodě. Dá se tudíž očekávat, že jeho zábavnost bude kulhat někde mezi průměrem a podprůměrem. Závěrečné zhodnocení tak, jak už jistě tušíte, pro Terminator Salvation nevyznělo nikterak dobře. Abych byl přesný, Randy Nelson prohlásil, že nebýt přítomných endoskeletonem obalených zabíjáků, a Johna Connora, snadno by si hru spletl se stovkou jiných průměrných akcí.
To se tedy máme opravdu na co těšit.
Zdroj: Joystiq
Dostupné pro:
X360, PS3
Žánr:
Akce | Third-person střílečka
Výrobce:
GRIN
Začátek prodeje:
2009