Vroom, vroom! Motorové pily se znovu ozývají, protože zástupy pekelných kozlů a impů si říkají o probírku. Doom přichází na iPhone.
Mobilgamer.cz servívuje recenzi akční pecky Doom Resurrection pro iPhone! Málokterá hra vyvolá takový rozruch jako legendární Doom od Johna Carmacka. Herní PC klasika, u které vyrůstala celá generace hráčů, už tehdy sklidila obrovský úspěch a stále se najdou miliony fanoušků po celém světě. O dost větší zástupy se však určitě dají očekávat u novějšího Doom 3, či u povedeného datadisku Doom: Resurrection, který se za hlasitého aplausu a famfár objevil i na AppStore.
Co vás na první pohled jednoznačně uhrane je grafické zpracování. Právě to PC verzi hry asi nejvíce přpomene a upřímně řečeno, žádnou tak krásně zpracovanou a zároveň realisticky vypadající akční pecku jsem na iPhone ještě neviděl.
Celé prostředí je vymodelováno stejně depresivně jako v PC verzi
Ve hře samozřejmě fungují i fyzikální zákony, a tak nechybí výbuchy hořlavých sudů atd. Celé prostředí je potom vymodelováno stejně depresivně jako v PC verzi, takže se budete pořádně bát.
O pohyb se nestarejte...
Spoustu hráčů se po oznámení hry dost podivovalo nad způsobem ovládání, resp. nad implementací "on-rails" systému. V češtině bychom tento výraz mohli přeložit jako "na kolejích". Ve své podstatě to znamená, že vás hra automaticky posunuje na další záchytná místa, kde už čekají nepřátelé. v Doomovi totiž chybí klasické chůze, která je tak samozřejmá pro všechny FPS akce. Nicméně v tomto konceptu mi to zas tolik nevadilo a všem, kdo si na toto stěžovali doporučuji, ať si hru nejdříve vyzkouší na vlastní kůži a potom můžou hodnotit.
Ovládání je rozvrženo ideálně a nutno dodat, že nechápu, proč s podobným nápadem nepřišli už jiní vývojáři. Nejblíže je pravděpodobně Prey Invasion, kde však volný pohyb byl kamenem úrazu. Již při letmém pohledu na obě dvě řešení vychází systém automatického posouvání jako lepší volba. Ale abych se vrátil k rozestavení tlačítek na displeji.
Vpravo dole na displeji najdete tlačítko pro střelbu, protivníky zaměřujete nakláněním iPhone, který lze po každém stisknutí pause překalibrovat. Upřímně řečeno, dle mého názoru se jedná o opravdu první hru, kde kalibrování funguje na jedničku. V pravém dolním rohu je potom tlačítko na uhýbání se nepřátelským kulkám, nebo fireballům. V pravém horním rohu naleznete tlačítko pro dobíjení, které u opravdu hutné akce nesmí chybět. V levém potom tlačítko pause a také tlačítko pro změnu zbraně, které však můžete mít u sebe vždy jen tři.
...jen střílejte!
V praxi to potom vypadá, že vás hra přesune na jistý bod, kde na vás začnou útočit nestvůry a vy je postupně všechny pozabíjíte. Až se tak stane, hra vás opět posune o kus dál. Nepřátelé nejsou nějak úžasně inteligentní a jdou přímo proti vám ,,hurá" stylem ( co víc čekat od klimbajících se zombíků ). Výjimkou jsou vojáci, kteří se kryjí a nepříjemně po vás pálí.
Nepřátel jsou totiž hordy a akce střídá akci
Ani na nejtěžší obtížnost hra není extra těžká a to jen dokumentuje, že se autoři snažili hru zaměřit i na casual hráče.
O zbraně rozhodně nouze nebude a nechybí ani klasická motorová pila, nebo populární brokovnice. A že si opravdu zastřílíte. Nepřátel jsou totiž hordy a akce střídá akci. Jen občas dostanete chvilku na oddych a to v podobě nějakého dialogu. Ostatně příběh je ve hře také, nicméně na to se v této akční řezničině moc nehraje.
Největší pochvalu ale musím vyseknout za opravdu fantastickou podobnost s PC předlohou a to jak po stránce vizuální, tak audio. Vše od prostředí, přes protivníky až po zvuk střílení a naříkání zombíků je prakticky totožné. Hra sice není dokonalá, po pár levelech nastupuje stereotyp a bohužel i obtížnost mohli tvůrci trochu přitvrdit - pro hardcore hráče nepředstavuje Resurrection příliš velkou výzvu. Cena deset amerických dolarů zrovna nepotěší, ale na druhou stranu jsem ke hře zasednul a dohrál ji za dvě a půl hodiny v jednom zátahu a to se mi již skutečně dlouho nestalo.
- úchvatné grafické zpracování
- temná atmosféra
- reálná fyzika
- skvěle vyřešené ovládání
- podobnost s PC předlohou
- cena
- ovládání nemusí sednout každému
- po čase stereotyp
- relativně jednoduchá obtížnost