Hraní na PC prý není ještě mrtvé

Odvěká válka PC a konzolí nebere konce. Nejčerstvější střet rozpoutala americká PC Gaming Alliance, která ve své zprávě Stav herního průmyslu na PC v roce 2008 uveřejnila zarážející čísla. Vyplývá z nich například, že herní PC je výdělečnější platforma, než každá jednotlivá konzole zvlášť.

Průběžně je možné sledovat různé zprávy, podle nichž je PC vedle konzolí na herním trhu pouze chudý příbuzný. Ostatně příjmy ve výši kolem osmnácti miliard dolarů na straně konzolí jsou nesrovnatelné s necelou jednou miliardou za prodané hry na PC. Při bližším průzkumu však podle PC Gaming Alliance dosahuje PC příjmů ve výši kolem šesti miliard dolarů (zejména díky online nákupům a předplatným online her), což je více, než kolik vydělá každá jednotlivá konzole zvlášť. Nutno však podotknout, že se jedná pouze o čísla z Amerického a Evropského trhu, kde má třeba z konzolí nejvyšší zisky X360 ve výši čtyř miliard za rok 2008.

Celosvětová situace není ve zprávě z nějakého důvodu nastíněna. Je však klidně možné poukázat na data z roku 2007, kdy byly sice příjmy PC her v Asii vyšší, než v Americe a Evropě zvlášť, avšak konzolové příjmy se pohybovaly ve zcela odlišných rovinách. Nic to však nemění na faktu, že herní trhy a zisky jsou rozděleny mezi PC a konzole na základě žánrů, kdy pouze online stažitelné hry drží PC výrazněji nad vodou. Otázkou pak zůstává, co čeká hráče v budoucnosti, když i konzole nastupují cestu digitálního marketingu. Na druhou stranu je PC jasnou volbou v Asijských oblastech, jako je Rusko, Indie a další, kde je pro dohlednou budoucnost skrytá obrovská kupní síla.

Petr Kolář komentuje: Při pročítání zprávy PC Gaming Alliance jsem si vzpomněl na poučku o statistice, jakožto lehké dívce. Pokud vyberete vhodná data, tak se vždy dopracujete k výsledkům příznivým pro vaši věc. Pobavily mne třeba údaje o ziscích World of Warcraft, kdy na stranu příjmů jsou zahrnuty nákupy hry a předplatné, mezi výdaji pak pouze cena obchodních akcí k prodeji a předplatnému. Zcela zanedbány zůstaly položky jako provoz serverů, podpora a další nezanedbatelné výdaje. Musím říct, že Stav herního průmyslu na PC v roce 2008 je zajímavé, a v některých okamžicích nemálo vtipné, čtení.

Zdroj: Yougamers
Diskuze (3) Další článek: Wolfenstein 3D pro iPhone - zdarma

Témata článku: , , , ,