Preview: Aliens: Colonial Marines – lidstvo má problém

U příležitosti třicátého výročí od uvedení prvního filmu Alien má vyjít i hra s vetřelci v jedné z hlavních rolí, kdy se vžijete do kůže jejich potravy. Podívejte se s námi na vesmírné mariňáky, kteří čelí dokonalému predátorovi.

Platforma: PC, X360, PS3
Žánr: Taktická akce
Výrobce: Gearbox Software (
http://www.gearboxsoftware.com/)
Vydavatel: Sega (
http://www.sega.com/)
Homepage:
http://www.sega.com/aliens/index.php
Předpokládané datum vydání: 2009

Čas letí a nikdo jej nezastaví. I když se to nezdá, je tomu už skoro třicet let co poprvé vyskočil facehugger na filmová plátna a statečná Ripleyová úspěšně opustila loď plnou vetřelců. Příští rok oslaví tito zabijáci kulatiny a dostanou k nim místo dortu další porci krmiva s podivnými kovovými rámusidly v pařátech. A nebo, pokud se svého úkolu v roli mariňáků zhostíte úspěšně, vetřelcům večeře pěkně zatopí.

  
Za dveřmi je nějak živo * Dobrý den, jsem váš osobní vetřelec * Koordinovaná smrt

Vetřelci už se ve hrách vyskytují snad od herního pravěku, poslední dobou však mariňák o pořádného snad ani nezakopne. Samozřejmě, uvidíte spoustu jiných odrůd, ale klasického tmavě šedivého, pořádně slizem pokrytého, kyselinovou krví napumpovaného a dvojicí čelistí obdařeného filmového vetřelce potkáte jen ve dvou dílech Alien versus Predator. Takovýmto nehoráznostem však bude příští rok učiněna přítrž díky vývojářům z Gearbox.

Tvůrci hodlají navázat na třetí film, v němž nakonec série přišla o svoji hlavní hrdinku, a rozvázat si tak ruce v oblasti příběhu. Ano, vydáváte se sice na filmem proslavenou vesmírnou loď Sulaco, ale jako záchranný a vyšetřovací tým vesmírných mariňáků, který má odhalit události třetího filmu, které se staly před začátkem hry. Z tohoto je také jasné, že se zdaleka nevydáváte do nebezpečné akce sami, ale namísto toho budete velet nepočetné skupince dalších mariňáků.

  
Božínku růžová * Jedna tečka je parťák, druhá pak... * Sázím na vetřelce v šedém

Základem hraní je spolupráce celého týmu, který musí fungovat jako sehraný orchestr pod taktovkou vás, jakožto zkušeného dirigenta. Různí vojáci přitom ponesou rozličné vybavení, takže vysoké zvyky smyčců nahradí elektronické vychytávky inženýrů, bicí a perkusní nástroje vám zajistí řadoví vojáci s puškami a činely s tympány budou zastoupeny v podobě těžkých zbraní. Přitom není nutno hrát pouze v pozici jednoho velitele, ale autoři prý dělají i na možnosti nahradit ostatní členy živými spoluhráči. Proti lidské inteligenci a šikovnosti nemají vetřelci šanci. Tedy skoro.

  
Plameny to jistí * Trojka vlevo dole má kaz * Výjimečně klidné přistání

Ani vaši protivníci nebudou zcela bezbranní, jak ostatně už asi tušíte. Vždyť jen klasický dospělý jedinec rody vetřelcovitých je vlastně dokonalou zbraní. Vzpomeňte sami na různé momenty z filmů, kdy úřadovaly jak břitva ostré drápy na rukou, dvě řady zubů za sebou prokously i tu nejsilnější ochranu a ostnem zakončený ocas způsobil protivníkům nemalou škodu. Přičtěte si k tomu děsivou rychlost, kterou je tento vražedný nástroj schopen vyvinout v libovolném směru, běhání po stropech a smrtící skoky, pak je zabití vetřelce docela problematickou záležitostí. I když se podaří, nemáte tak zcela vyhráno, protože kyselina, kterou mají cizáci namísto krve, vás dokáže zabít úplně stejně. A ještě mu možná stihnete poděkovat za tu zábavu kolem.

Vašich protivníků bude samozřejmě více, hlavně počtem, než různými odrůdami. Podle všeho byste se měli setkávat hlavně s dospělými vetřelci a jejich potomky, známými to facehuggers. Zpočátku to tak nejspíš nebude vypadat, ale podobně jako ve filmové sérii bude vetřelců dostatek, klidně i na celou planetu. Budete mít co dělat, abyste v boji proti přesile vydrželi bez ztráty kytičky, nebo ještě hůř masa, vašeho vlastního.

  
Copak se nám tu klube? * Facehugger vás rád obejme * S pistokou na vetřelce?

Tvůrci se chlubí možnostmi, které jim skýtá Unreal 3 engine, se kterým se údajně nemusejí starat o technické potíže a klidně modelovat hrdiny i vetřelce ve vysoké kvalitě. Engine se pak postará o to, aby i při větší přestřelce byla hra stále hratelná a přitom vypadala dobře. Nejen postavami živ je člověk, ještě je potřeba se někde prohánět. Autoři využili naplno možností filmové licence, kterou pro titul získali, a rozhodli se ztvárnit prostředí z filmů do posledního detailu. A kde se vhodné prostory nevyskytovaly, ať už vnitřní, nebo i venkovní, dotvořili je sami tak, aby co nejvíce napomáhaly zábavnosti.

Na co se těšíme
  • Vetřelci se vrací
  • Větší, sílnější, rychlejší
  • A bude jich jen víc
  • A víc a víc
  • Licence na původní filmy včetně všeho okolo
Čeho se bojíme
  • Příliš rychlé akce
  • Nedostatek nábojů

Podobně tomu prý bude i se zvukovou stránkou, kde se můžete těšit třeba i na výstřely z původních filmů. V rámci té stejné licence mají vývojáři přístup ke kompletním zvukovým archivům a podle všeho jich hojně využívají. Hlavní zvukař se dokonce nechal slyšet, že není nic lepšího, než původní zvuk kulometu. Počítat můžete i s původní hudbou z filmů, kterou uslyšíte při obzvláště vhodných příležitostech.

Hry se, pokud nepřijde nějaký výrazný odklad, dočkáte až příští rok, kdy budou vetřelci slavit třicátiny. Nezbývá, než se připravit, aby po sfouknutí svíček neměli ve tmě nějaké nekalé úmysly, a namísto svíček uhasit plamínek života v jejich divokých očích.

Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii U
Žánr: Akce | Sci-fi FPS
Výrobce: Gearbox Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. února 2013
  • známé filmové kulisy
  • originální ozvučení
  • zbraně a jejich upgrade
  • co-op až pro 4 hráče
  • netradiční multiplayer
  • umělá demence
  • krátká herní doba
  • nezáživná dějová linie
  • nudné přestřelky proti lidem
  • obstarožní grafický kabátek
  • celková nedotaženost
Diskuze (11) Další článek: Alone in the Dark prý spasí Infogrames

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,