PC | RPG | Preview

Preview: Dungeon Hero - prozkoumejte svět, kde monstra používají záchody

Myslíte si, že akčním RPG pro jednoho hráče už doopravdy odzvonilo? I když to tak díky World of Warcraft, Guild Wars nebo Lineage opravdu vypadá, autoři z FireFly Studios si myslí něco jiného a chtějí vám to také dokázat. Pokud vás zajímá jak nebo si vzpomínáte na kvalitní titul Enclave, rozhodně byste neměli tento článek minout.

Platforma: PC, Xbox 360
Typ hry: third-person akce / RPG
Výrobce: Firefly Studios (
http://www.fireflyworlds.com)
Vydavatel: Gamecock Media Group (
http://www.gamecockmedia.com)
Distributor v ČR: zatím nebyl oznámen
Homepage:
http://www.heroherohero.com
Datum vydání: březen 2009 

Já nevím jak vám, ale mně osobně už docela chybí nějaké nové a hlavně podařené akční RPG. Většina z nich se totiž stává jen průměrnými klony nesmrtelného Diabla a jsou vhodná tak maximálně pro krátkodobé rozptýlení mající ve finále za důsledek opětovné nainstalování výše zmíněné modly. To samé si zřejmě uvědomili i vývojáři z FireFly Studios, autoři stojící za populární sérií Stronghold, a proto začali kutit nové akční RPG, které by prý mělo jít svou vlastní cestou a tento žánr po několika letech posunout o malý kousek dále. No nezní to skvěle? Pojďme se tedy s jejich plány trochu blíže seznámit.

Není goblin jako goblin

Na začátek článku vám položím prostou otázku. Co byste dělali, kdybyste v temné a smrduté kobce potkali ohyzdného goblina s podivným kukučem? Pokud je vaše odpověď podobná smyslu „Okamžitě bych mu usekl kedlubnu“ nebo ještě lepší „Pustil mu nahlas písně Standy Hložka“, neměli byste číst následující řádky. V této hře se totiž ocitnete ve válce mezi dvěma znepřátelenými frakcemi goblinů, přičemž jedna z nich vás zdvořile požádá o pomoc proti té druhé, v onom fantasy světě známé jako Red Eye. Co se týče dalších podrobností, bližšího už nevím takřka vůbec nic, protože se samotný titul nachází ve velmi rané fázi vývoje. Nicméně se mi ještě podařilo zjistit, že téměř celou herní dobu strávíte v podzemí s absencí slunečního svitu, a tak hra očividně dostává svému názvu. Svět určený k prozkoumání se totiž rozkládá v rozsáhlých podzemních chodbách a tunelech, kde dokonce najdete i celá města. Jestli si někdo z vás pamatuje na povedený titul Arx Fatalis, určitě ví, která teď právě bije.

  
Stav obležení * Goblin hrající na kytaru * Ranní rozcvička

Autoři chtějí hráčské publikum překvapit pozoruhodnou uvěřitelností v tomto drsném a špinavém prostředí. Ptáte se jak toho chtějí dosáhnout? Asi si všichni dobře pamatujete, že se většina úrovní designovaných v současných i minulých akčních RPG skládala z úzkých koridorů přeplněných stojícími monstry okolo truhly s pokladem. Když se nad tím zamyslíte, vyvstanou vám na mysli různé otázky jako třeba proč tam tak hloupě stojí a zaútočí, až když se přiblížím, nebo také proč to zlato prostě nevezmou a neutečou. V Dungeon Hero nebude potřeba na tyto otázky hledat uspokojivé odpovědi,  protože podle slov samotných vývojářů žijí všechna monstra i NPC postavy svým vlastním životem. Ostatně designér hry Simon Bradbury dodává: „Jedná se o svět, kde monstra chodí před spaním na záchod, vaří si svá jídla, která si následně sní, a když mají  nahnáno, utíkají pryč.“ Podle slov zahraničních novinářů bylo z jejich života například vidět, že rádi chodí s přáteli na pivko, hází šipky na portrét manžela místní kozaté krasavice nebo hrají pěkně od podlahy u plápolajícího ohníčku. Sice to není v ničem přínosné, ale očividně se autoři snaží udělat herní svět co nejdetailnější, což si podle mě zaslouží už teď drobnou poklonu.

Pomůcky a rady pro hráče minulostí?

Další odlišností by měla být doslovná neochota pomoci samotnému hráči. Ještě než výhružně zdvihnete levé obočí a napíšete rozlícené vzkazy do diskuze pod článkem, přečtěte si následující větu a nechte si to vysvětlit. Svět v Dungeon Hero by měl být drsný a necitlivý, a tak se už nepočítá třeba s tím, že na vás budou monstra v případě obklíčení útočit jedno po druhém, abyste je nakonec zvládli všechny nakopat do ohyzdných zadnic. Ne, tentokrát se během vteřiny ocitnete na zemi zcela rozsekaní tak, aby přítomní červi nemuseli ani žvýkat. To samé platí třeba u jednotlivých questů, kdy se nedočkáte ani obvyklé šipky ukazující směr k danému cíli. Jestli se tedy ztratíte nebo budete chtít nalézt cestu do míst, kde máte splnit příslušný úkol, jednoduše se zeptáte na cestu nebo půjdete za někým, kdo do dané oblasti také putuje. V podstatě se tak autoři snaží vytvořit unikátní RPG plné akce, které se bude svým finálním zpracováním výrazně lišit od jiných produktů ve stejné žánrové kategorii.

  

Jediné, co si tvůrci vypůjčí od podobných typů her, je pochopitelně systém levelování vaší postavy. Na druhou stranu, princip bude značně zjednodušen. V momentě, kdy dosáhnete určité hranice zkušeností, dostanete nový skill ve formě nového úderu - to je vše a nic jiného neočekávejte. Postupem času tak logicky získáte přístup k těm nejsilnějším úderům či kombům, kterých by mělo být suma sumárum kolem tří set (!). Aby hra disponovala znovuhratelností, jsou tyto pohyby  rozděleny do rozsáhlého stromu zkušeností, a tak si bude moci každý z vás vytrénovat svého unikátního bijce. Pokud tedy všechno zrubete pěkně zblízka a vykašlete se na obrané chvaty, na konci hry se vaše postava stane novodobým barbarem Conanem, jenž sice rozdrtí cokoliv na jednu ránu, ale také bude díky své robustnosti neohrabaný. Zkrátka a jednoduše, na výběr máte spoustu různých skillů, díky kterým se zajistí originalita a unikátnost charakterů mezi jednotlivými hráči.

Na co se těšíme
  • návrat do smrdutých dungeonů
  • snaha odlišit se od ostatních RPG
  • opravdu rozsáhlý strom zkušeností
  • svět plný života bez vašeho zásahu
  • slušné audiovizuální zpracování
Čeho se bojíme
  • nevyužitý potenciál
  • ve výsledku nezábavné
  • po čase stereotypní

Dočkej času jako husa klasu

Dungeon Hero se prozatím i v tak rané fázi vývoje jeví jako zajímavá alternativa pro dnes již skomírající žánr neustále kopírovaných akčních RPG nepřinášejících prakticky nic nového. Můžete se tak těšit na mnohem uvěřitelnější fantasy svět s žijícími obyvateli a zároveň se také po dlouhé době vrátit do zatuchlých a vlhkých kobek plných všelijaké havěti, které je třeba ukázat, jak rychle se s vaší pomocí dokáže dostat do věčných lovišť. Co se týče grafického zpracování, hra vypadá celkem slušně, a tak se nemusíte strachovat o nekvalitní podívanou nevhodnou pro vaše bulvy. V každém případě mají autoři ještě spoustu času na práci, protože se datum vydání stanovilo až na březen příštího roku a v případě potřeby se tento termín ještě může posunout dopředu. Podle mého názoru nás vývojáři nechali jen tak letmo nahlédnout pod pokličku a věřím, že se v blízké budoucnosti dočkáme ještě spousty zajímavých informací. Přeci jen si museli nechat nějaké to eso v rukávu, aby vše nevyzradili hned na začátku. Dungeon Hero vyjde na platformě PC a také konzoli Xbox 360.

Jak se těšíme:  70%

Váš názor Další článek: Spider-Man se vrací v Web of Shadows

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,