Preview: Kane and Lynch: Dead Men – víc rukou více střílí

Pod pojmem taktická akce si většina z vás představí hlavně hraní za protiteroristické jednotky. Kane and Lynch vás postaví spíše mimo zákon, do války gangů. Spíše než na výcviku záleží sehranost skupiny na důvěře k vám. Zkuste, zda ji nezklamete.

Platforma: Xbox 360, PS3, PC
Žánr: Taktická akce
Výrobce: Io Interactive (
http://www.ioi.dk/)
Vydavatel: Eidos Interactive (
http://www.eidos.com/)
Homepage:
http://www.kaneandlynch.com/
Předpokládané datum vydání: Q4 2007

Taktická akce v podání autorů série Hitman. Takto by se ve zkratce dala charakterizovat hra Kane and Lynch, a nejednalo by se o žádnou nepřesnost. Přesně to, co si představíte při vyslovení tohoto pojmu, by vám měla hra poskytnout. Konec protiteroristických akcí, konec převlékání, nyní vás zaměstnává žoldácká skupina Seven a vy máte jedinou šanci, jak přežít – poslouchat rozkazy a raději se moc na nic neptat. S to ještě s sebou musíte mít toho druhého.

Kane a Lynch jsou totiž dvě odlišné osoby, trestanci, kteří se setkali až v uličce smrti a jeden druhého neskonale nenávidí. Při transportu na popravu však byli uneseni právě žoldáky ze skupinu Seven a určeni k vykonávání zvláštních misí. Přitom Kane je bývalý žoldák, kterému nevěří snad nikdo, a Lynch neskutečný schizofrenik, který v jednom ze svých záchvatů zabil vlastní manželku. Tito dva, a často ještě další pomocníci, se vydávají do téměř sebevražedných akcí jen proto, aby zachránili vlastní životy.

  

Za normálních okolností se vám prý dostane pod kontrolu pouze Kane, zatímco Lynch bude pomáhat a ve chvíli, kdy se dáte do hry se spoluhráčem, mu bude k dispozici. Autoři slibují, že odlišnost obou postav se projeví i ve hře samotné, když třeba Lynch bude získávat stále více síly s každým zabitím, které zvládne rychle vykonat. Kdo zná Hitmana, tomu je jasné, že tvůrci nehodlají násilí nijak zastírat. Naštěstí pro většinu hráčů nebude mít Kane tak brutální sklony a dokonce rozlišuje i mezi civilisty a nepřáteli.

Spolupráce bude ve hře nejdůležitější částí, protože pouze tak se budete moci dostat nepříteli na kobylku a zničit jej bez jediného škrábnutí. Spolu se zvyšující se obtížností, která se dá nastavit, se bude podle autorů zvyšovat i nutnost používat vaše kolegy třeba k odlákání pozornosti. Stejně tak budou fungovat jako jakási živá zásobárna zbraní, protože i v průběhu mise si je budete s nimi moci vyměňovat. Klidně tak můžete začít s odstřelovačkou s tím, že jakmile se dostanete do uzavřených prostor, necháte snipera venku a vezmete si s sebou nějaký samopal.

  

Již v úvodu jsem se zmiňoval, že důležitá bude důvěra vašich parťáků, zejména pak ve chvíli, kdy se něco pokazí. Pokud se totiž někomu z vašich něco stane, dejme tomu, že získá drobný olověný implantát, můžete jej ještě zachránit prostřednictvím první pomoci. Stejně tak to bude fungovat ale i naopak, takže když vám nebudou protivníci říkat zrovna hlavo děravá, ale prostřelí vám jinou část těla, mohou vás kolegové zachránit. Pokud se jim tedy bude chtít, což záleží na více faktorech, ale hlavně na vaší oblibě.

Důvěra ve vás bude růst v závislosti na několika faktorech. Pokud vám budou často parťáci na misích umírat, nově nabraní jedinci nebudou zrovna dvakrát nadšeni povinností být s vámi, stejně tak jako vaše vedení. Další věcí, kterou nesmíte zanedbat, je brutalita. Někteří vojáci mají raději násilí, zatímco ostatním se může příčit ubližování nevinným. Kterým směrem se vydáte záleží jen na vás, hra a její ovládání vám poskytne dostatek možností. Třeba u souboje nablízko, když už k němu dojde, je možno jak protivníka pouze dočasně zneškodnit, nebo krvavě zabít. Druhá možnost vás sice odkryje případným dalším nepřátelům, ale podle slov tvůrců by měla být i animace při činu dostatečnou odměnou.

Vybírat si však budete moci, a často muset, i při střelbě. Nejdůležitější rozhodnutí je samozřejmě z čeho hodláte střílet, pak ale také záleží na způsobu. Bez míření kropit protivníky za běhu je sice efektní, nepočítejte ale s nějakou větší účinností. Když se zastavíte, jste zase snadný cíl, podobně to funguje i v případě, že jste v krytu. Můžete zkusit buď střelu naslepo jen tak přes rameno, nebo vystrčit hlavu a mířit. A také doufat, že se protivník netrefí, nebo se místo krytu roztříští vaše hlava.

  

Nenápadně jsem nakousl důležitou vlastnost, která by vás měla nutit se stále pohybovat. Vaše krytí totiž nebude ve většině případů nezničitelné a tak po chvilce opadají i cihly ze zídky, za níž se kryjete. Na druhou stranu, nemusíte se bát, že by se vám zamotaly prsty stálým mačkáním tlačítek pro krytí se, toto budete činit automaticky při přiblížení se k překážce. Výjimkou prý budou jen menší objekty, za které si stále budete muset dřepnout sami.

Z bezpečí krytu však můžete být vyhnání některým z granátů. Ať už se jedná o hračky výbušné, nebo zápalné, můžete počítat s problémy, pokud je nevrátíte zpátky v původnímu vlastníkovi. Házet nazpět půjde údajně i ostatní druhy granátů, jako třeba slzný a dýmový, ale hledat je uprostřed jejich efektů bude nejspíš peklo. I když budete mít často roušku přes ústa, jejich účinnost to nezmírní a budete trpět stejnými problémy, jako vaši protivníci. Vhodné použití však přinese své ovoce.

Na co se těšíme
  • Nesourodá dvojice hrdinů
  • Použití společníků
  • Zajímavý příběh
  • Netypické zasazení
Čeho se bojíme
  • Přehnaná brutalita
  • Vysoká obtížnost
  • Nereálná akce

Kane and Lynch bychom se podle všeho měli dočkat ještě do konce tohoto roku, klasicky před Vánocemi. Těšit se mohou jak majitelé konzolí Xbox 360 a PS3, tak i hráči na PC. Autoři už nejednou předvedli pěkné kousky, které se po právu řadí mezi herní klasiky, nechte se překvapit, jak se jim to povede tentokrát.

Diskuze (7) Další článek: Nový týden: Ženy ve hrách

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,