PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Legendary: The Box – mýty pod palbou

Komplexních stříleček s desítkami nápadů přinesl Santa před Vánoci plný pytel. Novinka od autorů Call of Duty dává hráči do ruky pouze brokovnici, minotauří hlavu k zacílení a stovky nábojů, kterými ji může naplnit. Přichází mytologický klystýr plný frenetické akce.

Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Žánr: Akce
Výrobce: Spark Unlimited (
http://www.sparkunlimited.com/)
Vydavatel: Gamecock (
http://www.gamecockmedia.com/)
Předpokládané datum vydání: 2. čtvrtletí 2008

Charles Deckard se vydal na návštěvu muzea. Nevzal s sebou ale rodinu, vřískající děti ani kultivovanou přítelkyni se slabostí pro konzervované mumie. Společnost mu dělá pouze šperhák, laserový bezpečnostní systém a vidina jednoduché skříňky, jež si nenápadně hoví uprostřed expozice. Natáhnout prsty, ještě pár centimetrů a... rána! Truhlice je náhodně otevřena, zem se chvěje jako by před prahem tančila dvojice tanků strojovou variaci na rumbu a rozjařený alarm je to poslední, co Deckarda v nastanuvším zmatku zajímá. Za branami muzea se rozpoutává chaotické představení, ve kterém ulicemi New Yorku prolétávají bájní grifové, popadají do spárů taxíky a přihrávají je mohutným asfaltovým obrům, jež povstali ze silnic. Pandořina skříňka byla po staletích otevřena.

  

Neotřelý úvod klasických jatek

Začátek čistokrevné akce Legendary: The Box kypí kýčovitostí starých fantasy filmů. Vývojářský tým Spark Unlimited, autor Call of Duty: Finest Hour, si nicméně vybírá právě taková zasazení, na nichž hodlá vybudovat nejen netradiční zápletku, ale postavit proti sobě rovněž nekonvenční protivníky. Zde stojí bájná stvoření proti kulometům, zatímco v dalším připravovaném titulu firmy Turning Point: Fall of Liberty stanou Američané v alternativní budoucnosti proti nacistické invazi. Budou v pacifikaci New Yorku úspěšnější minotauři nebo Němci?

Legendary: The Box neriskuje, nesnaží se obohatit akční žánr o nové prvky a přináší starou dobrou lineární akci stylově podobnou hrám jako Serious Sam, Will Rock, Heretic nebo Hexen. Stejně jako ony i Legendary vsází na netradiční prostředí a protivníky, kteří si nebojácně odskočili z učebnic dějepisu, aby si nechali do hrudníků a chapadel navrtat sbírku děr od moderních zbraní. První ukázky ze hry byly k vidění v létě tohoto roku na E3. Tehdy autoři předvedli interaktivní úvod s působivým přepadením New Yorku přímo v enginu hry, zatímco nyní pozvali úzký okruh novinářů do své dílny, aby poodkryly pokličku páté kapitoly nekomplikovaného příběhu.

  

Specifikem Legendary: The Box je dislokace každé z úrovní do jiné části světa, jež se od ostatních liší prostředím, nepřáteli i dostupnými zbraněmi. Hráč zpočátku projde vysokými chodbami temné katedrály, aby se vydal například do malého anglického městečka charakterizovaného dlážděnými ulicemi, jež plynule přecházejí z exteriérů do zašedlých, polorozbořených staveb a zpět. Prostředí je sice mrtvé barvami a neosobní kamennou architekturou, ale neustále jej oživují jednak nepřátelé, stejně jako spolubojovníci a žoldáci tajemné organizace Black Order, jež se snaží najít srdce temnoty vyhřezlé na náš svět a zmocnit se vlády nad neposednými kreaturami. Z hlediska hratelnosti ovšem hráč zůstává sám – uměle inteligentní postavy jsou pouze marionetami na strunách skriptů a slouží pouze k rozptýlení, když se pár vteřin po vstoupení do místnosti nechají rozprášit pohádkovými bytostmi.

Matador se samopalem

Mytičtí protivníci nemají zaujmout pouze variabilitou, ale rovněž stylovým zpracováním. Každý z nich bude svým charakterem byť jen malou měrou splňovat vlastnosti dané bájemi a pověstmi. Takový minotaur kolem sebe například zuřivě máchá kamenným keltským křížem, který předtím vyrval z náhrobku, ovšem když se pořádně naštve, rozeběhne se proti svému cíli s hrozivými rohy před sebou a snaží se jej nabrat. Takto zpacifikuje celou jednotku Black Order, než si všimne hráče a započne hutný souboj ve velké kamenné aréně, ze které není až do smrti monstra úniku. Taktika? Ustřílet zrůdu k smrti! Legendary nehledá sofistikované způsoby zabíjení nepřátel, naopak dovoluje mozku vypnout a dát průchod obyčejné zuřivosti. Chybí-li potrava pro mozek, musí se sytit oko, a tak se kromě atraktivity monster hlásí ke slovu řada doprovodných prvků. Patří k nim třeba fyzika okolních objektů. Pokud minotaur provede výpad, často skončí s hlavou ve zdi, a ta se působivě rozpadne na desítky malých úlomků ulpívajících na zemi.

  

Okolí bude moci nebo přímo nucen demolovat i hráč. Další typ protivníků, vůdci smeček vlkodlaků, rád šplhá po zdech a vyvýšených místech, odkud mohutnými spáry vytrhává kusy zdiva a vrhá je proti Deckardovi. „Uhnout nebo rozstřelit!“ velí primitivní taktika, jinak následuje zásah a podlití obrazu krví. Zatímco minotaur byl líným kolosem, vlkodlaci hbitě uskakují na stropy a zasáhnout je v pohybu představuje skutečnou výzvu. Kromě kamenometných vůdců smeček potká hráč rovněž jejich menší variantu bojující nablízko, přičemž opět se zde promítá mytický faktor – neustřelí-li vlkodlakovi hráč hlavu, má tendenci se po chvíli naplno zregenerovat a pokračovat v boji. Nadpřirozené vlastnosti se budou týkat rovněž bossů, kteří budou vždy představovat hlavního protagonistu extra velkého, pamětihodného souboje. Autoři podotýkají, že minotaur i přes svou výdrž bossem rozhodně není. V pokročilé části hry bude hráč čelit celým stádům humanoidních býků, stejně jako přerostlým chapadlům, jež mají sílu Deckarda zvednout ze země, a ten je musí bleskově ustřílet, než jej seznámí s tváří smrti.

Ke klasické střílečce patří klasické zbraně. Ty si drží rozmanitost jak v počtu, tak účinku. Brokovnice je stvořena k boji nablízko, samopal díky rozptylu zase na střední vzdálenost, zatímco útočnou pušku opatřenou optikou hráč uplatní třeba právě na vlkodlaky poskakující po fiálách gotických střech na obzoru. Elitní zloděj Deckard má sice jistý výcvik za sebou, přesto mu dotek Pandořiny skříňky nádavkem nadělil schopnost vysávání životní energie z mrtvých protivníků. Nejen instantně, pohodlné je, že životy lze nashromáždit rovněž do zásoby a použít v nouzi o kus dál.

Na co se těšíme
  • Mytičtí protivníci proti moderním zbraním
  • Monstra mají několik rozdílných útoků
  • Poctivý arzenál
  • Variabilní úrovně
  • Nenáročná grafika
Čeho se bojíme
  • Málo nápadité
  • Šedivé úrovně
  • Spolubojovníci nejsou interaktivní
  • Nic než akce

Legendary: The Box stojí na hraně propasti. Disponuje atraktivními protivníky s několika druhy útoků a příslibem rychlé akce k odreagování, na druhé straně dosud odhalená architektura misí tíhne ke stereotypní šedi. Zda hra nabídne dostatečný spád a přísun monster pumpujících adrenalin do mytických hladin, se hráči přesvědčí nejdříve ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Jak se těšíme: 78 %

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Spark Unlimited | Webové stránky hry
  • Originální zápletka
  • Zajímavé nestvůry
  • PDA
  • Monotónní hratelnost
  • Náhlé poklesy framerate
  • Promarněná příležitost
Váš názor Další článek: Nové PSP dosáhlo v Japonsku miliontého kusu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,