Preview: Pure – šílené závody na čtyřkolkách

Máte chuť na nějaké netradiční závody? Připadá vám, že u tohoto žánru už nadobro zmizela originalita? V dílnách studia Black Rock se kutí ujeté arkádové pojetí závodů čtyřkolek s nevšedním audiovizuálním zpracováním a prozatím vypadá všechno velmi slibně.

Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Typ hry: závodní/arkáda
Výrobce: Black Rock Studio (
http://disney.go.com/disneyinteractivestudios/blackrockstudio)
Vydavatel: Disney Interactive (
http://disney.go.com/disneyinteractivestudios)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://disney.go.com/disneyinteractivestudios/pure/index2.html
Datum vydání: září 2008

Dnes si představíme zajímavě vypadající počin s prostým názvem Pure z dílen vývojářského studia Black Rock, majícího na svědomí tituly MotoGP nebo ATV Offroad Fury. I když by se mohlo zdát, že se nemusí jednat až o takovou pecku, pod záštitou giganta ve formě společnosti Disney Interactive zdání přeci jen může klamat. Od předešlých titulů, sázejících spíše na realismus a dokonalou simulaci, se autoři rozhodli jít jinou cestou, a tak se podle všech dostupných informací můžete těšit na čisté arkádové závody. Už z prvních screenshotů a videí vypadá hra velmi dobře, takže bychom neměli lenivět a raději si představme její hlavní známá fakta.

Žádná auta, formule nebo motorky – jsou tu husté čtyřkolky!

Protože se jedná o závodní hru, asi pro vás nebude žádným velkým překvapením, že postrádá jakýkoliv děj a do finální verze tomu tak zůstane. Přeci jen se v ní ale nachází kariérní mód obsahující téměř 50 rozličných závodů rozdělených do sedmi obřích lokací. Podíváte se do Wyomingu (travnatá a zalesněná oblast) a Nového Mexika (samá poušť) ve Spojených státech nebo třeba do slunné Itálie plné vodních kanálů a starodávných ruin. Jak již bylo naznačeno v samotném nadpisu, závodit budete na populárních čtyřkolkách, které si lze postupem času vylepšovat a upravovat ke svému obrazu. Na výběr budete mít desítky různých dílů od tlumičů, pneumatik až po výkonnější motory, přičemž všechny tyto části jsou plně licencované a budou tedy vypadat stejně jako jejich originální předlohy. Podle slov autorů půjde poskládat ze všech možných komponent až 600 různých bugin, čili nemusíte mít strach, že by vaše milované vozítko bylo některému z ostatních na trati jakkoliv podobné. A to se vyplatí.

  
Závodník vzadu je pasé * Velebnosti, jdu blejt * Připravit, ke startu...

K dispozici budete mít sedm různých postav, přičemž každá z nich oplývá unikátními vlastnostmi. Nejedná se však jen o ty jezdecké, ale také i emotivní jako například naštvané vztyčení prostředníčku při předjížděcím manévru nebo zmatené plácání praciček při opravdu krkolomném dopadu. Tady bych se rád zastavil, protože právě skoky a dopady dělají tuto hru něčím opravdu výjimečným a evidentně jsou jedním z jejích hlavních pilířů. V momentě, kdy najedete na nějaký z desítek skokánků umístěných po celé trati, se totiž nezřídka ocitnete ve výšce několika desítek metrů, a tak se vám naskytne pohled do širokého okolí v okruhu až dvaceti kilometrů. Abyste docílili momentu, kdy je již zapotřebí použít vložky proti předčasnému vyloučení exkrementu, bude zapotřebí využívat tzv. boost systém, díky kterému svou mašinu vynesete do pořádných výšek.

  
Dýchám ti na záda! * Pokus o nejhezčí gymnastický úkon * Vylepšený kop Chucka Norrise

Jeho naplnění pochopitelně není snadnou záležitostí, protože na vás čeká předvádění značného množství triků různých obtížností. Tyto skopičiny budete provádět většinou ve vzduchu. Nejdříve začnete se základními triky jako třeba stoupnutí v letu, mrknutí pravým víčkem nebo dloubání se v nose. Pokud je úspěšně zvládnete a naplníte tak určitou hranici boost ukazatele, odemknou se vám mnohem tužší kousky. Za ty si logicky vysloužíte větší počet bodů a hlavně také přístup ke speciálním trikům. Celkem jich na vás čeká něco málo přes 70 (!), a to nepočítám devítku unikátních pohybů každého hratelného charakteru. Když si to celé v duchu sečtete, jedná se o úctyhodné číslo, nemyslíte?

Návrat ke starému známému slovíčku next-gen

Co se týče módů přítomných v offline i online zápasení, čekají na vás celkem tři typy: klasické závody, sprinty a freestyle. V závodech logicky vyhraje ten, kdo dojede na prvním místě, zatímco ve sprintech bude vítězit jen ten nejrychlejší. Vesměs se jedná o lehce upravené předlohy známé už ze série NFS Underground. Freestyle mód se oproti ostatním liší tím, že v něm není důležité dojet na určitém místě nebo disponovat nejrychlejším časem, ale musíte nasbírat co největší počet bodů díky již výše zmiňovaným trikům. K tomu jsou samozřejmě uzpůsobené samotné čtyřkolky, a tak si před každým závodem zvolíte ze dvou typů podle potřeby. Pokud se tedy budete chystat vyvádět a dělat výkruty, zvolíte si lehčí a svižnější buginu. Jestli ale chcete jen párkrát vyskočit a spíše se dovést k vítězství na zemi, sáhnete po těžší a hlavně výkonnější mašině. Na vzhledu pochopitelně nezáleží.

I když vlastně naopak, záleží. Teď však nemluvím o vizáži čtyřkolky, ale celého audiovizuálního zpracování, které je bezesporu dalším lákadlem tohoto titulu. Hra totiž poběží na interním grafickém enginu, jenž byl vytvořen speciálně právě pro Pure. Kromě těch nejmodernějších technologií obsahuje zbrusu nový fyzikální model a také přepracovaný ragdoll systém. Engine dále zvládá vykreslovat neuvěřitelné množství detailních objektů, a to i na velké vzdálenosti. Sami autoři se chvástají, že každá z tratí obsahuje až 200 000 instancí, což je na druhou stranu vážně moc hezké číslo. Okolní prostředí vypadá už na první pohled opravdu věrohodně a i v případě nutnosti výkonnější grafické karty to podle mého názoru stojí za to. Ostatně čemu jinému říkat next-gen, když ne právě tomuhle?

Těšíme se
  • next-gen audiovizuální zpracování
  • úctyhodný počet tratí
  • arkádové pojetí závodů
  • více než 70 různých triků
  • opravdu mamutí skoky
  • velmi svižná jízda
Bojíme se
  • nebude to hra, ale tech demo
  • celková nedotaženost
  • po čase stereotypní
  • odklad na další rok

Šílenství začne letos v září

Pokud bych to měl krátce shrnout, na vaše obrazovky se zběsile řítí ambiciózní titul připomínající Burnout se šílenými skoky za doprovodu našlápnuté adrenalinové hudby. I když může přestup od realistického zpracování k arkádovému pojetí některé hráče spolehlivě odradit, autoři jsou optimističtí a věří, že se tak nestane. Co myslíte, vyplatí se tedy čekat? Když si dáte dohromady čtyřkolky, svižné závodění, provádění triků, neuvěřitelné skoky, next-gen audiovizuální zpracování a oficiální licence všeho motorového, na konci z toho může vypadnout celkem povedený guláš, který si budete moci vychutnat mimo jiné až se 16 hráči při online kláních. Pure vyjde letos v září, a to pro platformy PC, PS3 a X360.

Jak se těšíme: 80%

Váš názor Další článek: Bioshock míří na Playstation 3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,