PC | RPG | Preview

Preview: Requiem: Bloodymare – mno to je hnus, velebnosti!

Dnes se podíváme na zoubek chystanému titulu z dílen studia Gravity Interactive, zodpovědného mimo jiné za úspěšné MMORPG Ragnarok Online, které v současné chvíli registruje více než 40 miliónů spokojených hráčů po celém světě. Co myslíte, podaří se mu překonat svého úspěšného předchůdce?

Platforma: PC
Typ hry: MMORPG
Výrobce: Gravity Interactive (
http://www.gravity.co.kr/index.asp)
Vydavatel: Gravity Interactive (
http://www.gravity.co.kr/index.asp)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://www.playrequiem.com
Homepage (opět pro milovníky japonštiny): http://www.requiem-online.co.kr
Datum vydání: první polovina roku 2008

Někteří herní pamětníci si vzpomenou na dnes už obstarožní FPS akci s názvem Requiem: Revening Angel. Jednalo se o jednoduchou přímočarou akci, která dominovala po stránce designu misí, pekelné architektury a také hutné atmosféry. O něco podobného se teď snaží vývojáři z Gravity Interactive, tedy až na nepatrný detail – chtějí vyměnit FPS žánr za populární MMORPG. Prozatím to ale vypadá dobře a vzhledem k tomu, že se před pár dny rozjel veřejný měsíční betatest, připravil jsem si pro vás spoustu informací pro ukojení vašeho hladu po novinkách ze světa herního průmyslu.

Naturalismus ve zcela novém světle

Než pokročíme dále, musím vám, milým čtenářům, zdůraznit, že se jedná o hru určenou výhradně pro dospělé, a to z důvodu přílišné brutality, ohromného množství krve a nechutných scén. I když já osobně nejsem zastánce názoru, že krvavé akce mohou donutit mládež vykonávat to samé v praxi, v tomto případě udělám výjimku. Přeci jen asi není vhodné, když by mladí lidé pařili MMORPG, ve kterém se každou chvíli párají lidská těla, drtí lebky a usekávají jakékoliv údy za doprovodu luxusních gejzírů blahodárné tekutiny a hlasitého smrtelného naříkání. Těžko říct proč autoři sázejí na přehnanou brutalitu, na druhou stranu nám dospělým to nejspíš vadit nebude a vychutnáme si tak masakr nebohých monster, a to zejména po náročném dni v práci nebo škole.

  
Nazdar kočky, co děláte dnes večer? * Učebnicový headshot * Místní celebrita

Co se týče příběhové linie, o té se ještě prozatím nic moc neví. Podle dostupných střípků informací se ocitnete na válkou zmítané planetě, kde již po staletí probíhají urputné boje mezi jednotlivými rasami. Během těchto bitev působila magie a technologie jako vedlejší účinek na okolní neutrální živočichy, kteří díky její mutaci zesílili a začali se rychle množit, takže zahnali všechny inteligentní rasy potupně do kouta. V rámci zachování svého druhu však tyto civilizace vytvořily tzv. Temperiony, jež by měli celou planetu očistit a navrátit jejím právoplatným majitelům. Úkol to pochopitelně není jednoduchý, a tak bude jen na vás, jak se své role zhostíte a hlavně zda ve finále uspějete.

  
Všimněte si zachovalé železné panny * Facka jako od Macka * Něco ti upadlo...

Na začátku si můžete vybrat ze tří druhů Temperionů, přičemž každý z nich reprezentuje svou jedinečnou rasu. Dále si zvolíte orientaci na magii nebo hrubou sílu a tím tak završíte prvotní základní nastavení. Poté následuje rozšířené, kde si vyberete svou specializaci v závislosti na předchozích vybraných vlastnostech – čili třeba u bojovníka se budete rozhodovat mezi obranou nebo útokem, zatímco u mága spíše mezi útočnými kouzly nebo léčením. Tím to však celé nekončí. Protože je herní svět přímo nasáklý mocnou magií a nejnovějšími technologickými finesami, může hráč také manipulovat se svou DNA, což ve výsledku znamená možnost si vyvinout pět různých genetických vlastností získaných od NPC postav + jednu další díky neznámé kombinaci předchozích pěti. A to se vyplatí.

Vžijte se do role svých nepřátel

Každá postava je v tomto brutálním fantasy světě unikátní, nicméně i přesto budete oplývat další možností, jak se od ostatních soupeřů odlišit. Zabíjením nepřátel totiž automaticky seberete suroviny potřebné pro vytvoření specifické příšerky, a pokud je zkombinujete správně, můžete se do její podoby následně transformovat. Pochopitelně to nepůjde kdykoliv si zrovna zamanete, ale pouze v případě, kdy bude zcela naplněn speciální ukazatel energie. Tuto složku doplníte klasickou terminací různých monster, čili asi nepůjde o žádný velký problém. Zajímavé ale je, že se vaše úroveň bude mezi normálním a zvířecím stavem výrazně lišit, a tak si v podstatě vytrénujete hned dva charaktery namísto jednoho, což dá na druhou stranu dost práce.

  
Impozantní kompozice * Zákeřný úder zezadu * Babičko, proč máš tak velká chapadla?

Po vzoru ostatních online her i zde naleznete plynulé střídání dne a noci. Asi se divíte, proč takovou standardní věc zmiňuji, ovšem mám k tomu prostý důvod. V noci se totiž dějí různé věci a opravdu nemyslím to, co si právě teď myslíte. V určitých lokacích se zkrátka na pár minut aktivuje tzv. nightmare mód, během kterého bude ze zabitých mobů padat unikátní vybavení a také si přijdete na mnohem více zkušeností než obvykle (mimochodem, hráč může dosáhnout maximálně šedesátého levelu). Na druhou stranu budou příšery mnohem odolnější než předtím, a tak vás klidně málo početná skupinka základních nestvůr rozseká na tak malé kousky, že ani červi nebudou muset žvýkat. Co se týče PvP, to se odehraje v podobném duchu jako zbožňovaný World of Warcraft. Rozdat si to proti sobě umožní titul hráčům od počtu 6 vs 6 až do 96 vs 96.

Na co se těšíme
  • surový fantasy svět
  • zajímavý vývoj postavy
  • DNA schopnosti
  • transformace do monstra
  • nightmare mód
  • hra bude možná zdarma
Čeho se bojíme
  • přehnaná brutalita
  • nic nového pod sluncem
  • titul nebude zdarma

Nové MMORPG a zadarmo? Částečně ano!

V současné chvíli prochází titul řádným betatestem, který skončí 26. března přesně v 10:00 místního času. Poté se autoři pustí do odlaďování velkého množství nedostatků, což zabere ještě nějaký ten pátek. Pak už ale nic nebrání otevřenému útoku na suverenitu současného hitu World of Warcraft. Jistě, WoW je jen jeden, avšak vývojáři z Gravity Interactive mají eso v rukávu. Svou  hru totiž chtějí vydat jak v placené, tak i volně stažitelné verzi. Co se týče rozdílu mezi nimi, prozatím se neví nic konkrétního a sami autoři přiznávají, že celý systém ještě stále domýšlejí. Zatím to ale celé vypadá, že bude hra zadarmo, přičemž si hráči mohou v budoucnu dokoupit kvalitnější věci za reálné peníze. Jestli se tak nakonec stane a hráčům se nabídne kompletní svět se všemi možnostmi zcela zdarma, nevidím jediný důvod proč nové Requiem nevyzkoušet. Jak jsem už naznačil o pár řádek výše, datum vydání je stanoveno na polovinu letošního roku, a tak mi nezbývá nic jiného, než se na finální verzi jen a jen těšit.

Jak se těšíme: 75%

Diskuze (11) Další článek: Marc Ecko chystá Dextera

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,