Rage - závodní střílečka od id Softu

Od brokovnice na prašnou cestu! To není poselství správních orgánů posílajících hráče 3D akcí konat veřejně prospěšné práce zametáním silnic, ale základ oznámené hry od id Software, autorů řad Doom a Quake. Zbrusu nový titul Rage bude složen ze 40% závodění a 60% akce, což znamená zlom v historii firmy, která se dosud věnovala pouze střílečkám. „Každý ví, že umíme dobře udělat střílení padouchů fešnými zbraněmi,“ chvástá se Todd Hollenshead z id, „chceme ukázat něco, co lidi překvapí.“

Fragmenty herního světa Rage byly ukázány prostřednictvím technologického videa již v červnu na konferenci Apple. Tehdy šlo konkrétně o engine id Tech 5, na jehož základech hra poběží a díky primární orientaci na rovnocenné zobrazování interiérů i exteriérů nabídne pohled na apokalyptický svět budoucnosti. Ten je sežehnut dopadem kosmického tělesa a dává prostor samozvaným krutovládám, aby se zmocnily těch několika zbytků civilizace, které v troskách zbyly. Hráč přichází do jednoho z takových společenství a rozhodne se udělat uzurpování živořících lidí i mutantů přítrž.

Jelikož id Soft chce, aby Rage dosáhla hodnocení T, tedy přístupná mládeži, snaží se místo kruté akce dosadit na první místo otevřený exteriérový svět, ve kterém bude hlavní hrdina projíždět mezi roztroušenými osadami a navštěvovat skrytá místa obsazená nepřáteli. Vozidlo se stane tím, co věrná pistole v Doomu – neoddělitelným společníkem. Ve hře kromě závodních okruhů nalezneme také dílny, kde si bude možné svou buginu vybavit desítkami vylepšení, a to především ve zhruba dvacetihodinové kampani pro jednoho hráče. Co se týče multiplayeru, oznámena byla pouze kooperativní hra v rámci samostatných map.

Rage představuje jednak pozoruhodný experiment ostřílených tvůrců zkušených ve zcela jiném oboru, ale především také technologickou ukázku nového enginu. Ten se snaží optimalizovat proces vývoje hry, kdy usnadňuje například práci s texturami a tvorbou exteriéru. Zároveň se jedná o nástroj, který je umožní produkci hry na systémy PC, PS3, Xbox 360 a Mac zároveň, takřka bez jakýchkoliv úprav mezi jednotlivými verzemi. Přitom žádná z nich by neměla být nijak ořezaná ani limitovaný výkonem své platformy. Cíl licencovat engine dalším firmám zazněl i z tiskové zprávy a my pouze držíme palce, aby id Soft uspěl lépe, než se zpátečnickou technologií Doom 3.

Zdroj: GameSpot

Váš názor Další článek: Odhalen akční Sledgehammer

Témata článku: , , , , , ,