Byznys hrátky: Sportovní hry zastarávají na PC kvůli konzolím

Emoce jsou klíčem, říkají Bioware * Microsoft zkoumá možnosti 3D hraní * Obchodníci skeptičtí ohledně spojení EA a TakeTwo
Kapitoly článku

Emoce ve hrách jsou klíčem, říkají Bioware

Mac Walters z Bioware tento týden v rozhovoru pro GamesIndustry.biz potvrdil, že emoce jsou zásadní pro vytváření herního zážitku a že právě díky nim se hráč cítí propojen s postavami a událostmi, které se odehrávají na monitoru před ním. "Jedna věc je vytvořit atraktivní herní svět, který ještě nikdo nikdy předtím neprozkoumal, ale to samo o sobě nestačí. Chceme, aby hráč cítil, co je toto místo zač, aby se cítil být ovlivněn jeho postavami i událostmi. Chceme, aby se hráč zajímal a staral o to, co se zde děje. Něco podobného je naprosto nemožné bez silného emocionálního zážitku," vysvětluje.

Když ale přijde na porovnání her a filmů, nebo referenci na snímek Beowulf, který podle mnohých stírá rozdíly mezi hrami a filmy, Walters nesouhlasí. "Myslím, že z pohledu filmového průmyslu šlo o skvělý snímek. Stejný názor mám také na Final Fantasy The Spirits Within. Hodnotím je ale přitom pouze jako filmy – a přímo je porovnávat s hrami je blízké tomu srovnávat knihy a film nebo divadelní hry a televizi. Přestože si od sebe navzájem mohou půjčovat mnohé, stále by měly být hodnoceny a zkoumány pouze v rámci vlastního žánru."

"Hry a filmy už sdílejí mnohé, dokonce je toho stále víc a víc. Ale i přesto, že je zde mnoho společného, stále budou existovat i významné rozdíly. Film je lineární zážitek. Režisér a herci vám říkají příběh, zatímco ve hrách je příběh živen a kontrolován samotným hráčem – to je onen klíčový rozdíl."

Zdroj: GI.biz

Sportovní hry zastarávají na PC kvůli konzolím a pirátství, potvrdil Moore

Konzole jako PlayStation 3 a Xbox 360 mohou za postupný úpadek sportovních titulů na PC, potvrdil minulý týden na svém blogu Peter Moore, současný šéf studií EA Sports. "Business nás nutí přinášet hry tam, kde se nabízí nejvyšší návratnost tak, abychom vytvořili více kapitálu pro vývoj dalších her," vysvětluje. Právě konzole se zázemím milionů hráčů, kteří hry kvůli (zdaleka ne jen kvůli omezeným možnostem pirátství) téměř zásadně nakupují, podle Moorea zapříčinily snižující se zájem o PC verze sportovních her. EA Sports o tom vědí své: jejich nejúspěšnější sportovní série v posledních letech na PC stagnují a omezují se na drobné změny, zatímco konzolové verze slaví vítězství často odvážných herních konceptů a vylepšené grafiky.

"Jde o jednoduchou finanční premisu, a závazek veřejných společností ke svým akcionářům. Dnes už hry nevyrábíme v ložnici ani garáži," dodává. Moore zároveň ostře kritizoval hráče, kteří si herní novinky stahují z internetu a nekupují jejich originální verze. "Promiňte, mnoho z vás se mnou pravděpodobně nebude souhlasit, ale čísla nelžou. Společnosti utratí miliony vývojem obsahu a zaslouží si za tento risk získat svou investici zpět. Zaměstnanci, kteří hru programují, vytvářejí herní design apod. si zaslouží, aby byli za svou práci placeni. Tečka."

Zdroj: GI.biz

Obchodníci skeptičtí ohledně spojení EA a TakeTwo

Dlouhých pět měsíců od první nabídky ze strany Electronic Arts na převzetí anglického vydavatele TakeTwo se podle obchodníků zdá, že námluvy skončí. Neúspěšně. Potvrzují to i zprávy z Wall Street Journal, kde minulý týden v očekávání neúspěšného tendru až třikrát vzrostla aktivita obchodníků při nákupu a prodeji akcií TakeTwo, přičemž řada z nich již počítá s poklesem ceny akcií TakeTwo, jež rapidně vzrostly právě po zveřejnění první nabídky. Ke snížení jejich hodnoty dochází stabilně, byť o malé hodnoty, v posledních týdnech – ten minulý uzavřely akcie TakeTwo na hodnotě 23,80 dolarů, o téměř dva dolary pod nabídkou EA. Akcie největšího vydavatele na světě tento vývoj nijak nepostihl.

Zdroj: GI.biz

Microsoft zkoumá možnosti 3D hraní

Lépe řečeno – zkoumal a zřejmě pro tuto chvíli i dozkoumal. Jak potvrdil manažer projektu XNA, Chris Satchell, Microsoft se v minulých letech věnoval zkoumání technologií pro kompletní trojrozměrný zážitek z hraní, a výsledky v tomto ohledu byly "extrémně zajímavé". Přesto se najde řada velkých ale. "V současné chvíli by to (uvedení technologie – pozn. redakce) vyžadovalo nosit velké 3D brýle, s nimiž nikdy nedosáhnete mainstreamového zájmu o technologii," vysvětluje Satchell možné komplikace. Vzdávat se nadějí by však bylo předčasné. "Existuje velmi zajímavá a nadějná technologie, která hodlá tento nedostatek překonat. Bude zajímavé sledovat, kam tato snaha povede."

Zdroj: GI.biz

Sony má dva nové herní patenty

Po nebývalém úspěchu společnosti Nintendo, která se na rozdíl od své konkurence nevydala cestou zvyšování výkonu, ale originálního ovládání, se podobně rozhodl i gigant Sony. Nechal si patentovat dvojici „novinek“, které by měly zvyšovat požitek z hraní. V prvním případě se jedná o speciální dotykový display, který nejen že dokáže přijímat mechanický vstup a poskytovat vizuální výstup, ale dokonce zvládne poskytovat jak mechanický, tak vizuální výstup najednou. Česky řečeno, bude se jednat o dotykový display se zpětnou vazbou. To samozřejmě pochopíte nejspíš až z obrázků, ne z textu samého (například „The actuatable portion is actuatable by the actuator between first and second positions“).

bazmek1.jpgbazmek2.jpg

Podobě je tomu i v případě druhého zařízení, které kde se zákazníkům má dostat do rukou nástroj přenášející soubory z ovladače do přístroje a zpátky na základě gest. Prakticky by tak mělo být možné přenášet třeba obrázky tak, že je prostě setřepete z jednoho zařízení na druhé. To vše, samozřejmě podle patentu, jednoduše a intuitivně. Oba patenty byly podány v lednu tohoto roku, zda se však dočkáme jejich uvedení do praxe, ukáže jen čas.

Zdroj: GameSpot

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,