Tron 2.0 - pokračování filmové legendy

Někteří z vás, zejména ti staršího data vydání, jistě budou znát film Tron, legendární to dílo společnosti Disney. Už za pár měsíců dostanete možnost vyzkoušet si svět TRONa na vlastní kůži v připravované hře TRON 2.0 od vývojářů ze společnosti Monolith, což jsou autoři takových pecek jako Aliens vs. Predator 2 nebo No One Lives Forever (2). Tak co, už jste zavětřili?

Stalo se to právě před dvaceti lety, roku 1982, za éry počítačů Atari a Commodore, kdy společnost Disney uvedla další svůj nový film. Jmenoval se Tron a vyprávěl o geniálním herním programátorovi Kevinu Flynnovi (hrál ho tehdy ještě mladičký a neznámý Jeff Bridges), kterému jeho bývalý zaměstnavatel, megakorporace ENCOM, ukradl několik her. Kevin se vydal je hledat - naboural se do obrovského datového systému ENCOMu, jenže co se nestalo - Kevin byl pomocí tajně vyvíjené technologie zdigitalizován a přenesen do datového prostředí. Za to všechno mohl tzv. "Master Control Program" - Hlavní Kontrolní Program, který ho donutil bojovat v jakýchsi digitálních arénách o vlastní holý (digitální) život. Na své cestě potká Kevin jistého TRONa, digitální alter ego Alana Bradleyho, dalšího zaměstnance ENCOMu. Ten mu nakonec pomůže HKP přemoct a vrátit se do reálného světa.

Tron byl uveden právě na počátku digitální herní revoluce - roku 1982 bylo ještě pařanské hnutí spíše podzemní záležitostí nežli mainstreamovou vlnou, kterou je bezpochyby dnes. Také proto znamenal tento film právě pro většinu lidí z onoho podzemí doslova modlu, zatímco pro naprostou většinu ostatních to byla jenom další pohádka od Disneyho. Ukázal ale také, jak by asi mohly vypadat hry za několik let.

Mimo toho, že se tiše a v tajnosti chystá další "TRONí" film, připravuje se také hra na motivy tohoto filmu. Jmenuje se TRON 2.0 a vyrábějí ji ve společnosti Monolith (Aliens vs. Predator 2, No One Lives Forever 1 a 2, Sanity a další krásné kousky). Nepropadejte ale panice - půjde o zcela nové originální dílo, které bude navazovat na původní TRON, ale nijak se nebude krýt s připravovaným filmem. Příběh bude tedy svou vlastní cestou.

Podle prvních skoupých informací to vypadá tak, že hlavním hrdinou bude Jet Bradley, syn Alana Bradley, který zmizí při hledání technologie "digitizéru". Po té pase také jiný bývalý zaměstnanec ENCOMu, jistý Thorne, který vede společnost fCon a jednoho dne se mu podaří celý ENCOM převzít. Nakonec zdánlivě ztracenou technologii nalezne, je digitalizován, ale proces se zcela nevydaří a od té chvíle se Thorne stává hlavním záporňákem celé hry. Do zápletky se připlete Jet, který je pomocí programu umělé inteligence zvaného Ma3a také zdigitalizován a vyslán do datových systémů ENCOMu i fConu (jako Alan Dvě) aby pátral po svém otci a zastavil šíleného Thorna.

Na TRON 2.0 se budete po naprostou většinu času dívat jako na klasickou FPS, tedy z vlastního pohledu. Důležitou roli tedy budou hrát zbraně - využijete zejména čtyři hlavní, celkem jich má být dvanáct. Tou první a zcela nejdůležitější je disk, který byl už ve filmu. Zprvu bude jeho použití nemotorné a neúčinné, pokud ho ale budete využívat často, vaše schopnosti se postupem času zlepší a časem se z něj může stát ta nejsilnější zbraň ve hře (můžete ji dokonce kontrolovat za letu). Jde zároveň a jakousi "značku" této - podobně jako má Jedi Knight svůj světelný meč. Další tři zbraně jsou tyč (něco jako sniperovka), koule (granát nebo raketomet) a oko (energetická zbraň). Vím, je těžké si pod těmi podivnými názvy něco představit, ale nikdo netvrdí, že TRON nebyl zvláštní film. Byl to zvláštní film. A proto byl i tak krásný - byl prostě jiný.

Dalším z klíčových elementů, který připomíná původní film, je závod světelných bugin. K jejich tvorbě si autoři hry přizvali Syda Meada, jejich původního designéra. Měly by tedy vypadat stejně, ale přesto narazíme na několik změn. Závodní sekvence mají být viděné z pohledu třetí osoby, navíc se objeví dvě sady bugin - jedna stará v systému ENCOMu, jedna nová v systému fComu.

Postupem do dalších levelů, kterých má být kolem třiceti, potkáte také některé nové postavy. Zejména to bude buginová šampiónka Mercury a mazlíček Byte - upgradovaný Bit z filmu. Samotné levely pak budou, alespoň v případě ENCOMu, opět hodně připomínat film - dominantní barvou má být temně modrá. Naopak nové prostředí fComu bude hrát nejrůznějšími barvami duhy. Hra nabídne i jisté RPG prvky, kdy bude možné sbírat různé upgrady jako rychlejší běh, neviditelnost nebo vyšší skoky. Technická stránka hry staví na vylepšeném enginu Triton, který byl využit už v Aliens vs. Predator 2 (jedná se vlastně o odvozeninu LithTech enginu).

Většina úsilí při vývoji TRONa 2.0 jde samozřejmě do singleplayeru, ale hra pro více hráčů vůbec není opomenuta. Dobrá zpráva je také to, že spolu se hrou vyjdou editovací nástroje. Chystá se také demoverze, jak SP tak MP - vydání hry je plánováno na příští jaro, dema by se tedy měla objevit o něco dříve. Také se těšíte?

Výrobce: Monolith
Vydavatel: Disney Interactive

Váš názor Další článek: Devastation - kyberpunková střílečka

Témata článku: , , , , ,