Realtimové strategie patří spolu se sporty k nejoblíbenějším žánrům. Na jednu stranu totiž nabídnou po těžkém dni tolik potřebnou akční relaxaci, na straně druhé však nikdy neupadnou k pouhému bezduchému zabíjení, nýbrž vás donutí zapojit bleskový úsudek a strategické myšlení. Dnes sice již stojí tak trochu za zenitem své dřívější slávy, přesto však firma Cavedog jistě neprohloupila, když se rozhodla navázat na své někdejší úspěchy a vydala pokračování futuristické strategie Total Annihilation.
Tentokrát tvůrci námětu zabrousili do zcela jiných končin; hra se neodehrává v daleké budoucnosti, nýbrž naopak v dobách, kdy se po planetě Darien ještě proháněli draci, mágové či lučištníci. Můžete se tak nechat unášet svou fantazií při bojích ve službách jedné ze čtyř ras, které soupeří o nadvládu nad Darien. Každý z národů vyznává zcela odlišnou filosofii, a tak zatímco Aramoni velice připomínají lidské pokolení, nevěří kouzlům a raději se spoléhají na sílu svých zbraní, národ Veruna hledá štěstí při námořních výpravách, časem zapomenutí Zhonové jsou králi lesů a větru a Tarosové se plně spoléhají na všeničící oheň a jeho sílu, stejně jako na mocnou magii. Pokud chcete alespoň trochu proniknout do mentality jednotlivých kultur, připravili pro vás autoři jejich atlas provedený formou HTML stránek. Zde se formou krátkých prezentací nejprve dozvíte jejich hlavní charakteristiky a pokud máte zájem, můžete nastudovat i poutavou historii. Lépe tak pochopíte nejen děj samotný, ale i způsob boje. Škoda že tak povedený nápad kazí nepříjemný zvuk vytahovaného meče ozývající se při prohlížení přiložených mapek.
V úvodním, poměrně pěkně provedeném menu máte možnost zvolit jeden ze tří módů hry; kromě již klasické kampaně, zde nazvané Adventure, je zde ještě hra po síti (včetně speciálně připravené herní stránky) a jednotlivé připravené scénáře. Ty poslouží zejména při seznamování se s novými jednotkami a budovami – můžete si zde totiž vybrat, za koho chcete hrát, vyberete mapu a hurá bojovat. Tolik volnosti vám klasický mód, tedy Adventure, nedá – zde si svou rasu nevybíráte, rasy se v průběhu kampaně střídají. To znamená, že zatímco například prvních několik misí odehrajete za “lidi”, tedy Aramony, vzápětí ovládáte hejno draků, s nimiž máte za úkol naopak Aramonské pokolení vyhubit. Takto se během kampaně postupně střídají všechny rasy a vám tak žádná nepřiroste k srdci. Týmu Cavedog se sice musí přiznat, že tak docílil jisté dynamičnosti hry, neboť se musíte neustále učit nové věci, a neupadnete do stereotypu “postavit kasárna, pár vojáků a hurá na ně”, na druhou stranu je to trochu škoda, vždyť ještě dnes se vedou vášnivé spory například o to, zda je v Command & Conqueru lepší hrát za NOD či GDI, zatímco zde se jen velmi těžko vžívá do osudu některého z národů, když se v dalším kole stává vaším nepřítelem. Přinejmenším vás však hra donutí k všestrannému pohledu na vývoj konfliktu.
Jestliže se však nyní obáváte, že vás hra nedokáže vůbec pobavit, klidně na své starosti zapomeňte. Tvůrci si totiž dali opravdu záležet na vymýšlení rozličných úkolů, které vám v průběhu děje uloží. Začíná se rozcvičovacími koly, kdy máte za úkol probojovat se z jednoho konce mapy na druhý (prvních deset levelů nezabere více než 15 minut), postupně se však nároky stupňují, až nakonec nebudete vědět, kam dříve skočit a každou misi si zopakujete několikrát. Předem počítejte s úkoly typu “vycvičit špiona, vyslat ho do tábora nepřátel a zabít jejich vůdce”, či “s letkou draků najít a zničit některou z klíčových budov”. Nepřijdete pochopitelně ani o ono již zmíněné stavění budov a jednotek, s nimiž jednoduše zničíte všechny nepřátelské budovy i s jejich osazenstvem dříve, než se podaří jim totéž provést vám. Klíčovou látkou zajišťující energii, kolem níž se točí značná část bojů, tentokrát není tiberium ani dřevo či zlato, nýbrž mana vyvěrající na povrch planety na několika místech mapy. Abyste ji mohli využívat, musíte na ní postavit zvláštní “těžební věž”, kterou je však záhodno velice dobře opevnit, neboť se stává jedním z prvních cílů nepřátel.